17 Aralık 2010 Cuma, 10:57
Yazıyı küçült Yazıyı büyüt

Soda, pankreas kanseri riskini artırıyor!

Yapılan yeni bir araştırmaya göre haftada en az 2 şişe soda içmek pankreas kanserine yakalanma riskini ikiye katlıyor. İşte sebebi...

Soda, pankreas kanseri riskini artırıyor!
Washington D.C. ‘de bulunan Georgetown Üniversitesi’ndeki Kanser Kontrol Programı’ndan Noel T. Mueller; “ Haftada 2 veya daha fazla sayıda soda tüketen kişilerde pankreas kanserine yakalanma riskinin hiç içmeyenlere göre %87 daha fazla olduğu görüldü,” şeklinde konuştu.

2009 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde yaklaşık 42,000 kişide teşhis edilen pankreas kanseri vakalarından 35, 240’ı ölümle sonuçlandı. Pankreas midenin arkasında bulunan bir organ ve ensülin gibi hormonların salgılanmasıyla birlikte yiyeceklerin içerisinde bulunan yağ ve protein yapılarını parçalama görevi üstlenen enzimlerin salgılanmasını sağlıyor.

Araştırmanın Detayları

Önceki araştırmalar bu tip içeceklerin pankreas kanseri riskini artırıp artırmadığı yönünde kesin sonuçlar ortaya koymamıştı.

Bu nedenle Mueller ve çalışma arkadaşları Singapur Çin Sağlığı Programı’na kayıt olan 60,524 kişiyi 1993 yılından başlamak üzere 14 yıl boyunca gözlemledi. Katılımcıların beslenme düzenleri ve kansere yakalanıp yakalanmadıkları kayıt altına alındı.

Tüm katılımcılara yedikleri ve içtikleri her yiyecek/içeceği belirtmeleri istendi. Ancak farkına varmamaları için özellikle soda hakkında bir bilgi verilmedi ya da o konuya ayrıcalık tanınmadı.

Tam olarak 140 pankreas kanseri vakasıyla karşılaşıldı ve bu hastaların soda/meyve suyu tüketimleri incelemeye alındı.

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek ve hastalıklara karşı korunmanızı sağlayacak ürünler hangileri?

Araştırmanın Sonucu

Araştırmacılar soda alım miktarını 3 kategoriye ayırdılar:

1) Hiç içmeyenler
2) Haftada 2 porsiyondan az
3) Haftada 2 veya daha fazla

Ortalama sayının 5 olduğu ve haftada 2 veya daha fazla tüketen kişilerde %87 oranında pankreas kanseri riskinin arttığı görüldü.

Meyve suları ile pankreas kanseri arasında ise hiçbir bağ bulunamadı.

Peki, tatlandırıcılı sodalar ile pankreas kanseri arasındaki ilişki neydi?

Mueller bu konuda kesin olarak emin olmadıklarını söylüyor. Ancak , “ Düşüncelerimize göre tatlandırıcı içerek sodalarda bulunan şeker kandaki ensülin seviyesini artırıyor. Bu sayede pankreas kanser hücreleri daha hızlı çoğalıyor. Sonucunda da kanser riski artıyor.

Mueller ve ekibi yaş ilerlemesi, diyabet ve sigara gibi diğer faktörleri de araştırdı. Pankreas kanserinin yaşa bağlı olarak da arttığı görüldü.
« Önceki Haber   |   Sonraki Haber »
 Haberin Etiketleri  
Haberin Yorumları (7 yorum)
amerikalılar gazlı ve şekerli içeceklere soda pop veya kısaca soda diyorlar.bu haberde geçen soda bizim maden suyu değil.
flightt - 21:33, 17 Aralık 2010 Cuma
amerikalılar gazlı ve şekerli içeceklere soda pop veya kısaca soda diyorlar.bu haberde geçen soda bizim maden suyu değil.
flightt - 21:31, 17 Aralık 2010 Cuma
tıp dünyasında çelişki oluşuyor yarın faydasından bahsedilirse şaşırmayalım.
SERCAN TÜMER - 16:39, 17 Aralık 2010 Cuma
bence soda ile maden suyu arasında fark yok
AKİFCANTEZ - 14:16, 17 Aralık 2010 Cuma
teknoloji geliştikçe bilimsel açıklamalar, hangi içeceklerin insan sağlığına zararlı olduklarını bir bir ortaya koyuyor. sigaranın zararlı bir madde olduğu üzerine yazılıyorsa, soda şişelerinin üzerine zararlı olduğu yazılmalıdır, bilinçlendirilmiş toplum sağlıklı toplum olur, teşekkürler...
Muhittin Şare - 13:47, 17 Aralık 2010 Cuma
  • Son Dakika
  • Çok Okunan
  • Çok Yorumlanan

Mangal sevenlere kötü haber

Havaların ısınmasıyla piknik ve mangal sezonu başladı.

Sezaryene yaptırım geliyor

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, 'Gereksiz yere sezaryen oranlarını çok...

Sağlık Bakanlığı harekete geçti

Bakanlık, Aliağa ilçesinde hayatını kaybeden hastayla ilgili...

Eyvah kocam aşeriyor!

Hamilelik sendromlarını sadece kadınlar yaşamıyor.

Uçak ambulanslar ihale kurbanı

Sağlık Bakanlığı’nın önemli hizmetlerinden hava ambulanslarında kriz...

Karpuz mevsimi başladı

Yaz aylarının vazgeçilmez meyvesi olan karpuz, kendine özgü tadıyla...

Kaçak çaydaki hayati tehlike

Çaykur Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu'ndan kaçak çay uyarısı...

Tiroit depresyona sokuyor

Tiroit bezinin az çalışması kişinin ruh dengesini olduğu kadar genel...

Büyük konuştu başına geldi

Organ nakline karşıydı, kardeşi söz konusu olunca böbreğini verdi.

Tansiyon ve bronşitin doğal ilacı

Denizanasını yüksek tansiyon, atardamar iltihabı, bronşit gibi...

Tatil Budur.com'dan, 2012 erken rezervasyon fırsatları başladı. Ege ve Antalya otelleri'nde ki ucuz tatil fırsatlarını kaçırmayın. Bilgi ve rezervasyon için : (0216) 709 0 709
Erken rezervasyon fırsatları

Bugun Gazetesi internet sitesinde yayınlanan haber, yazı, resim ve fotoğrafların FSEK ve Basın Kanunu'ndan kaynaklanan her türlü hakları Koza İpek Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'a aittir.
İzin alınmaksızın, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.