21 Haziran 2010 Pazartesi
Yazıyı küçült Yazıyı büyüt
Gülay GÖKTÜRK
Gülay GÖKTÜRK
gokturkgulay@yahoo.com
Facebook ile paylaş Twitter ile paylaş Arkadaşına gönder Yazdır

Ordu neden bu kadar başarısız?

PKK'nın son katliamı üzerine Meclis Bakanı Şahin'in Genelkurmay'dan açıklama istemesi demokratikleşmede önemli bir eşiğe işaret ediyordu.
Tabii eğer bu talep söylem düzeyinde kalmaz ve Genelkurmay'ın bu başarısızlığının sebebi konusunda kamuoyuna açıklama yapmasında ısrar edilirse...

Dikkat ederseniz Türkiye savunma konularını "tartışılmaz" sayan tabunun kırılması yönünde önemli adımlar atılıyor. Savunma konuları artık yavaş yavaş kamuoyu tarafından tartışmaya açılıyor. Silahlı Kuvvetler'in ilgi ve yetki alanına giren meselelerde toplum fikrini söylemeye, uygulanan politikaları eleştirmeye ve değişmesi istemeye başlıyor.

Tek tek operasyonları bir yana bırakırsak, temel soru şu: Bu halk "Ortadoğu'nun en büyük ordusu"nu besliyor; yemeyip içmeyip, ona silah ve teçhizat yetiştiriyor; bütçesini sorgulamıyor; modernleştirmek için hiçbir fedakârlıktan kaçınmıyor.

Peki neden 700 bin-800 bin kişilik bu dev ordu çeyrek yüzyılı aşkın bir süredir üç-beş bin teröriste karşı silahlı mücadeleyi kazanamıyor?

Evet, teröre karşı mücadele sadece askeri alanda kazanılamaz; olayın uluslararası, siyasal, toplumsal, tarihsel, ekonomik boyutları olduğunu elbette biliyoruz.

Ama bir de askeri boyutu olduğunu inkâr etmiyorsak, konunun diğer boyutlarında yapılan hataları ya da eksiklikleri bahane göstermeden, askeri boyutta neden bu kadar başarısız kalındığının da izah edilmesi gerek.

Deprem evlerimizi yıktığı zaman mühendislerin mimarların işlerini iyi yapıp yapmadıklarını tartışıyor, hatta kimilerini mahkemelerde yargılıyoruz. Hastamız ameliyat masasında kaldığında cerrahın ustalığını sorguluyoruz. Bu savaş 30 yıldır bir türlü bitirilemiyorsa, çocuklarımız 30 yıldır sapır sapır ölüyorsa komutanlarımızın savaş yönetme ustalığının da sorgulanmasından daha doğal bir şey olabilir mi? "Bu ölümler kaçınılmaz mıydı, yoksa önlenebilir miydi? Hata neredeydi; istihbarat mı, planlamada mı, taktikte mi; yoksa işin esasında mı?" diye sorup doyurucu açıklamalar beklemek hakkımız değil mi?

Aslında bu soruların cevabı verilmedi değil, verildi ama ordu yetkilileri tarafından değil, birtakım başka uzmanlar tarafından... Ne var ki, askeri meseleleri sadece kendilerinin bildiğini sanan ve dışarıdan gelen her eleştiriyi "orduyu yıpratma çabası" olarak algılayan ve kulak vermeyi gururuna yediremeyen Genelkurmay tarafından asla değerlendirmeye alınmadı.

Aşağıya alacağım satırlar artık hepimizin yakından tanıdığı Doçent Sedat Laçiner'e ait. Laçiner'in söylediklerinin özel bir önemi var. Çünkü o bu konuda uzman... Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kurumu'nun başkanı; ayrıca İRA terörü, Ermeni meselesi, Türkiye-AB ilişkileri, Irak Savaşı ve Türkiye üzerine yayınlanmış kitapları var. Bakın, Laçiner 2007 yılında Neş'e Düzel'le yaptığı söyleşide teröristlerle yapılan savaşın neden başarısız olduğunu, dahası böyle giderse hep başarısızlığa mahkum olduğunu nasıl anlatıyordu:

 "Terörist sivrisinek gibidir. Ordu ise dev bir balyozdur. Türkiye elinde balyozla sivrisineğin peşinde koşturuyor. Siz sivrisinek olsanız, balyozdan korkar mısınız? Korkmazsınız. Balyozun üzerinize isabet etme ihtimali çok düşüktür çünkü. Bu yüzden sivrisinek insanın devamlı orasına burasına konup kanını emmeye çalışır ki, balyoz insanın kendisine vursun. (...) Doğu'da 250 bin asker var. Değil 250 bin, 2 milyon asker yerleştirin, terörist gene gelir bombasını atar. Bir ili, 50 kişiyle terörize edebilirsiniz. Çünkü ordular hantaldır. Orduyla iç güvenlik sağlanamaz. Siz 10 bin kişiyi oradan oraya sevk ederken, 50 kişi ıslık çalarak başka bir yere gidiyor. (...) Mesela Gabar Dağı'nın adı çok geçiyor. Bu dağda şu anda 35 PKK teröristi var. Bu resmi rakamdır. Peki, biz bu dağın etrafında kaç kişi bulunduruyoruz biliyor musunuz? Dağın etrafında 10 bin kadar askerimiz var bizim. Cudi Dağı'na gelelim... Orada da 100 civarında PKK teröristi var. Oysa bir

dağa hâkim olmak için binlerce insana ihtiyacınız yok. O dağa işini iyi yapan, komando eğitimi almış, SAT türü 35-100 James Bond gönderirsiniz, işi bitirirsiniz. Ama gönderilmiyor."

Bu arada, Batı'da teröristle mücadeleyi orduyla yürütmeye çalışan tek ülkenin de Türkiye olduğunu öğreniyoruz Laçiner'den. "Terörle mücadele" ve "teröristle mücadele" kavramlarını birbirinden ayıran Laçiner bu konuda şöyle diyor:

"Batılı ülkeler, teröristle mücadeleyi asla orduyla yapmıyorlar. Polisin içinde bir birim kuruyorlar. Kuzey İrlanda'da biraz orduyu işin içine soktular, sonuç felaket oldu. Sonra yeniden profesyonel güçlere döndüler."

 X x x

Gördüğünüz gibi Laçiner'in 2007'de söyledikleri hâlâ güncelliğini koruyor. Teröre karşı askeri mücadelede hâlâ sivrisineklerin peşinden elimizde balyozla koşuyoruz. Askeri başarısızları sorgulayanlar yine ordu düşmanı ya da vatan haini damgası yiyor. Genelkurmay her saldırıdan sonra yine ordunun terörle mücadeledeki azim ve kararlılığından bahsediyor.

Ve kan oluk oluk akmaya devam ediyor.

 

 





Yazarın son yazıları






Yazının Yorumları (97 yorum)
benim anlamadığım bir şey var herşey doğru ama bir tek ordu yanlış neden tüm sistemi sorgulayıp hem orduyu hem hükümeti eleştirmiyorsunuz mutlaka askerinde yanlışları vardır ama hükümetin yanlışlarının hesabını kim verecek.lütfen biraz vicdanlı olun beyler.sizde gülay hanım.
CANKAT - 15:40 / 2010.12.21
samimiyetinize inanıyorum.kaleminiz dert görmesin gülay hanım.
h.altintaş - 20:05 / 2010.11.01
anlayın artık.bu kafayla bu askerden bir halt olmaz.bu sınırlar içinde bu ülkenin insanlarıyız.paylaşacağız...
h.altintaş - 20:03 / 2010.11.01
gülay hanımı eleştiren arkadaşlar.onu savunmak haddim değil.dünya dönüyor farkındamısınız.dünyayı okumadan türkiyeyi göremezsiniz.korkuların esiriyseniz önce kendinizden başlayınız.fikriniz size ait olsun. önce insanız birbirimize üstünlüğümüz yok.yazanlarda insan
h.altıntaş - 20:00 / 2010.11.01
liseden itibaren çocuklarımızı teslim ettiğimiz askeri okullar.kışla ordu evi lojman sahillerin en güzel yerlerinde tatiller.halktan uzak benim askerim ayrı dünyada.yakınında yüksek rütbeli emekli asker gören varmı acaba.
h.altintaş - 19:55 / 2010.11.01
başörtüsünü sevmeyen askerlerimiz, onların çocuklarını da askere almasın.kızlarına okumayı çok gördükleri gibi...
h.altintaş - 19:49 / 2010.11.01
artık ordunun iç işleyişindeki hantallıkların da eleştirilmesi gerekir.kalabalık heyetlerle denetlemecilik oynayan kurum haline gelmiş.kalablık heyetlerin aldığı harcırahlar,denetlemelerde yapılan göz boyamalar,yıllardır değişmeyen askeri yasalar ve mevzuat,küçülmeyi hiç düşünmeyen statükoculuk.
orhan - 19:42 / 2010.08.17
gülay hanım'ın o yazısında ki vurucu beni çarpan son cümlesi şu olmutu;-beyler ben tanrıya inanmam ama varsa siz kesin cehennemliksiniz.." işte bu samimiyet ,vicdanlı yaklaşım, iyi niyet beni gözyaşlarına boğmuştu..seni seviyorum gülay hanım. çok yaşayın sağlıkla huzurla inş.
Beria - 15:40 / 2010.07.05
yıllar önce(sanırım 10-13yıl önce) gülay hanım'ı bir köşe yazısıyla farketmiş,hakkaniyetten yana objektif,önyargısız ve içten birsi oldğunu anlamıştım.o yazısı yine başörtüsü üzerinydi.herkesn halı altına süpürmekten bıkmadığı bu konuda ki yazsında şöyle diyordu son cümlesinde ;
Beria - 15:34 / 2010.07.05
askerler teröristleri çoban sanmışlar! acaba gidip bakmamışlar mı? yahu çobanları öldürdük, bari gidip cenazelerini alalım, ailelerine üzüntülerimiz bildirelim, dememişler mi? hem gecenin o saatlarinde çoban ne otlatır ki oralarda? düşünmemişler mi? kaçakçı mı sanmışlar! asayişi böyle sağlıyor mış?
iyiadam - 09:54 / 2010.06.24
gulay hanım haklı.mehmet ali şahın de haklı,göz bebeğimiz ordumuz canımız,8oo bin kişilık ordu 4 bin kişiyi neden temizliyemiyor diye kamu oyunda bir görüş var,her görüşre saygı duymak lazım neden ordu başarısız ?
zekvan - 22:32 / 2010.06.22
neden hep askere yükleniyor diyen arkadaşımıza bu ülkede her taşın altından asker çıkmaya başladı da ondan yükleniyor. iyi bir revizyon lazım da ondan yükleniyor. bu kadar davalar yeraltı silahları soruşturmalar sana bir şey anlatmadıysa yazık sana...
mehmet şimşek - 18:20 / 2010.06.22
arkadaşım istanbulda molotof atanları polis yakalıyor da kimler salıveriyor ona bak sen... poli s çok iyi yakalıyor. senin ülkenin ceza sistemi ve adalet kısmı işlemiyor.
ahmetbey - 18:17 / 2010.06.22
şinasi özsoy kendi adına konuş ve doğru konuş. kimse soğan doğradıktan sonra doğuya gitmiyor aktif göreve. 4 ay komando eğitiminde herşey gösteriliyor gerçek mermilerle. ama senin gibi soğan doğrayanlar zaten doğuda da yemek yapmaya gidiyor ki hayati tehlikeleri yoktur bunların. yayınlayınız lütfen.
Burhan - 16:28 / 2010.06.22
salt silahlı mücadelenin başarısız kalmasında iktidarın ne hatası olduğunu iddia edenler bir tanesini söyleyebilirlermi acaba iktidarın ne hatası var silah istediler para istediler verilmedimi iktidar daha ne yapacak eline silahı alıp bakanlar kurulu dağamı çıksın. ne diyorsunuz.
altu - 15:58 / 2010.06.22
sayın ;gülay hanım , her proğramınızı televizyonlardan izliyorum.yazılarınızı okuyorum.dikkatimi çeken bir şey var.sadece askere yükleniyorsunuz.neden ? bunu izah edermisiniz ?
yörük oğlu - 15:57 / 2010.06.22
terörle mücadele ordunun işi değil. içişleri bakanlığı ne iş yapar? bakanlık niye bu kadar başarısız siz onu yazın.istanbulun içine ordu mu girecek? istanbulda o kadar otobüs yakıldı kaç kişi yakalandı* çok bilen hanımefendi?
Selim - 14:16 / 2010.06.22
sayın gülay göktürk,ordunun hataları kadar iktidarın da hataları var mı?
vatansever - 12:45 / 2010.06.22
yapılan yorumları okuduğumda tüylerim diken diken oluyor.türk milleti olarak bitmişiz gibi geliyor.bağımsızlık,ülke bütünlüğü gibi konularda bile bu kadar ayrışdıysak,vah ki vah bu ülkenin haline...umarım bu mesajı yayınlarsınız..
vatandaş - 12:42 / 2010.06.22
darbe yasalarının da desteğiyle ülkemizde sorgulanması, denetlenmesi mümkün olmayan kaleler kurulmuş. o zirvelerin demokratik,tarafsız denetime açılması gerekiyor. ordu, yargı ya da adı her neyse. bile bile yanlış yapanlar da artık sorgulanmalı. neden terörle profesyonel birimler mücadele etmiyor???
Engin - 11:31 / 2010.06.22
bir devletin büyüklüğü ve başarısını belirleyen en önemli göstergelerden biri de ordusunun güç ve başarısı değil midir? eğer başarısız bir ordumuz varsa devletimiz de zayıf bir devlet değil midir?
başarısız ordu mu? - 10:58 / 2010.06.22
bizdeki askeri eğitim şudur 3 ay mıntıka yap soğan doğra sonra 9 mermiyle atış yaptırırlar onuda m-1 ile sonrada seni 20 sene dağda her türlü silah kullanan ve orayı avcu gibi bilen tereristin karşısına çıkarırlar. genelkurmay başkanı böyle eğitim verdiği askerin başarırız olacağını bilmezmi yazık.
şinasi özsoy - 10:47 / 2010.06.22
sayın gülay hanım harp akademisine girdin kurmaylık sınavında başarılı oldunmu ne gerek var başka şeyleri düşünmeye.sonunda ya kuvvet komutanısın yada genel kurmay başkanısın.neyi düşüneceksin.ülke batmış kimin umurunda.
MEHMET-MİSAFİR - 09:18 / 2010.06.22
gulay gokturk hanimin yazisi yerinde ve cok isabetli.osmanli ordusunda bircok defalar islahatlar yapilmis, bizede mi lazim yoksa.
suleyman salih - 00:27 / 2010.06.22
dünya nın birçok ülkesinde terörün üstesinden gelmiş devletler var.devlet yetkileri araştırsa ve çözümünü bizde uygulayıp başarabiliriz.mutlaka çözüm üretilir.değilse düşündürücü bir görüş var demektir.
Veysel07 - 00:07 / 2010.06.22
şu iyi bilinmeli ki bu halkın terörize edilmesi belli güçlerin işine gelmektedir.. tam da türkiyenin sesini yükselttiği bir dönemde saldırıların artması manidar değil mi ??
ihsan özdemir - 23:02 / 2010.06.21
insanlarında bir sabrı var daha ne kadar ölçülecek bilmiyorum sayın paşalarım bir an önce müdahelede bulunsunlarda lütfen ölümler bitsin
alierkan74100@hotmail.com - 20:00 / 2010.06.21
hep siyasiler hesap veriyo neden akerler hesap vermiyor bu şehit olan çocuklar hep fakir insanların çocukları neden purofosonel orduya geçilmiyor da ne kadar anneler ağlayacak sizin çocuklarınız oralarda askerlik yapmıyor sn paşalar yazık günah bu insanlara
suat - 19:46 / 2010.06.21
aklınıza ve yüreğinize sağlık gülay hanım. gerçekten saygıdeğersiniz. kaç hükümet geçti hep hükümetler beceriksizlikle suçlandı. sanki hükümetlere denetleme yetkisi verilmiş gibi. hesap sorabilen hükümet istiyoruz.
üzgün - 19:42 / 2010.06.21
"askerimizin eli kolu bağlı şu anda.dağa çıkacağı zaman,operasyonlara gideceği zaman,valilikten izin almak zorunda." demiş birisi. külliyen yalan bu ergenekoncuların son günlerdeki propagandasıdır.buna kargalar bile güler.asker validen izin alacak ha. burası türkiye asker sivilden hiç izin alırmı
kemal sengül - 18:53 / 2010.06.21
oncelikle boylesine hassas bir konuyu uzmanlarin gorusleriylede destekleyerek kaleme aldiginiz icin tesekkurler.sayin lacin cok guzel teshisler koymus,evet terorle mucadelde yanlislar yapiyoruz ama bir de daha onemlisi terorun bitmesini istemeyen terorden nemalananlar var ki once onlari halletmeliyz
Koylu - 18:11 / 2010.06.21
yazarımız çok güzel tespitler yapmış, daha dün genel kurmay başkanımız israile kafa tutmuştuya onların nüfusu şu kadar benim ordum şu kadar diye, evet ordu daki bazı komutan kademesi malasef terörün bitmesini istemiyor çünki güney doğu ya korkuç bir para akıyor ve bu paranın kesilmesini istemiyorlar
güneydoğu gazisi - 17:57 / 2010.06.21
merhaba gulay hanim sebebi bilinmeyen konularda cok fikir uretilebilir.ama buradaki olumsuzlugun sadece tek nedeni var,gorevini durust yapmayan ihanet eden komutanlar gorevde dutuluyor.ya saldiray berki mahkemeye kim getirebilir.kaos isteyen cok rutbeli var.temizlenirse teror biter tesekkurler....
sukru saygili - 17:54 / 2010.06.21
bu mücadeleyi özel hareket timleri başaryordu.tekrar özel harekat timlerine yetki verilmeli.onlara müdahale edilmemeli.iyi maaş ve onbeş yılda emekli edilmeli.karakolları dozer ile yıkmalı.timler aynen terörist gibi dağda gezmeli ve öldürmeli.herkesin anlıyacağı dilden konuşmalı.asker savaş için var
liamis - 17:47 / 2010.06.21
vatandaş'a hemen cevap veriyorum ve düzeltiyorum.gelişmiş ülkelerde,avrupa birliği ülkelerinin hiç birinde olmadığı şekliyle ordumuz(tsk) savunma bakanlığına bağlı değil.jandarmamızda tsk'ya bağlı.
narsil - 17:26 / 2010.06.21
benim bildiğim doğuda teröristle jandarma çatışıyor.jandarmada içişleri banlığına bağlı bir kurum değilmi. yanlışım varsa düzeltin.
vatandaş - 17:05 / 2010.06.21
benim senin bildiği bu durumu hükümet yetkilileri yıllardır öğrenemedilermi ki? bilmiyorlarsa yada durumu düzeltemiyorlarsa diğerlerinden ne farkı var ki iktidarda bulunuyorlar? bence bunu da sormak lazım
SAKARYA - 16:39 / 2010.06.21
biz sadece paşaların güvenliği için ordu besliyoruz. 30 yıldır terörü bitiremeyenler sadece siyaset yapıyor. uzmanlık alanları darbe yapmak ve muhtıra vermek. yapamıyorsanız yapacaklara ihale edin.artık şikayet etmeyi de bırakın. görevinizi yapmanızı bekliyoruz.paşalar saltanatından bıktık.
Ahmet Erten ÖZTUNÇ - 16:36 / 2010.06.21
ordum başarısız değil ! onu yönetenler başarısız fırsat verilsin gerekeni yapar benim ordum şu çembere alındı komutan ateş emri verilmedi sözü üzerinde niye durul muyor ?
İsmail Özkan - 16:26 / 2010.06.21
bazi tespitlerinize cani gönulden katiliyorum.. bende ekliyeyim bir benzetme: sivrisinege balyozla degil,sineklikle hatta gerekirse hasere ilaciyla saldiracaksin..örumcek göndereceksin sivrisinegin ustune,agini kurup oturup keyfine bakacak,sivrisinek mulaka aga dusecektir..
orkun - 16:14 / 2010.06.21
ordu neden başarısız olsun bakın kac tane darbe yaptılar başbakanı bakanları astılar son 12 eylülde akan kanı bir gecede durdurdular,28 şubat yaptılar erdoğanı indirmek için sayısız darbe planları yaptılar kafaları calışıyor birtek vatan için beyinleri calışmıyor,şeytanlıkta birinciler...
haldun dolanbay - 15:44 / 2010.06.21
hiçbir eğitim görmeden doğrudan sınır taburlarına gönderilen kısa dönem askerlerle mi teröre karşı zafer kazanılır?birilerinin bunu sorgulamadan türkiye'de daha çok canlar yanar.
funlu - 15:29 / 2010.06.21
sizi canı gönülden kutluyorum tebrik ederim gülay hanım çok isabetli olmuş yazınız
ulku - 15:27 / 2010.06.21
genelkurmaydaki hainlerin temizlenmesi lazım. ilker başbuğun en fazla 3-5 gün içinde olay hakkında ihmali bulunan en az 5 komutanı ordudan ihraç etmesi lazım. artık tsk dünyanın en güçlü ordusu değil çünkü sivrisinek kadar değeri olmayan pkk taşeronuna teslim olmuş halde.
abdurrahman - 15:23 / 2010.06.21
başbakana bazen bende kızıyorum ama şu askerler hakkında önceden kelime bile edemezken şimdi artık yazıyor sehap sorabiliyoruz artık asker kendine gelsin
YANLIZ - 15:03 / 2010.06.21
kalemine ve yüreğine sağlık.benim yıllardır etrafıma yüksek sesle söylediğimi siz yazılı haykırmışsınız..bu işin tek çözümü polis içinde özel egitilmiş profesyonel timler dir. ama ne hikmetse özal tarafından kurulan bu özel harekat timi ordunun baskısıyla rafa kaldırıldı..!!!
Mehmet BİNGÖL - 15:03 / 2010.06.21
devletin tüm kurumları hep birlikte bu terör belası üzerinde bir çözüm aramalı. özel bazı meselerimizi bu konuya karıştırmıyalım. söz vatan olunca, her şey biter. türkiye çok hassas bir durumdan geçiyor, hepimiz birliğimizi ortaya koymamız lazım, yoksa yarın daha geç olabilir.allah yardımcımız olsun
ÇOBANOĞLU - 14:51 / 2010.06.21
devletide bir insan vucuduna benzetin, vücüdün tüm organları birlikte hareket ederse, büyük işler yapılır yoksa her organ kendi bildiği gibi hareket ederse, hiç bir zaman randumanlı bir iş yapılmaz. şimdi devletin tüm kurumları ve diğer sivil topluluklar bir araya gelip, düşünceleri devletin derdi.
ŞEHİT HABERİ DUYUNCA ,İÇİM YANIYOR; - 14:46 / 2010.06.21
gülay hanım sizi yazınızdan dolayı tebrik ederim ezber bozmaya devam ediyorsunuz hiç kimse 2 3 bin eşkiyaya karşı 500 600 bin ordunun nasıl baş edemediğini sorgulanıyor. niçin komutanlar bu millete hesap veriyor anlıyamıyorum.
Ezher - 14:29 / 2010.06.21
değerli yazarın yazısına ve yapılan yorumlara katılmamak mümkün değil.bir de şu 'harp' okullarında 4 yıl ne öğretiyorlar acaba diyerek bu elim haberleri dinleyip başımı bir o yana bir bu yana sallayarak geziniyorum.acaba bu işlerin üzerinde sorumluluğu olanlarda 2 gündür yemekiçmekten kesildimi
bir vatandaş - 14:14 / 2010.06.21
ordu başarılı olamaz 1) ordu içersine sızmış israil dinleme odaları hala elde ettiği istihbaratı kendi çıkarlarına kullanıyorken. 2)ordu kendi içinde suça karışan ve başarısız olanları inatla temizlemediği gibi korumaya devam ediyorken onur dirik,cemal temiz saldıray berk vs yaraları varken
İbrahim YENİCE - 13:42 / 2010.06.21
yıllardır bu kanlı savaşta gariban ailelerin çocukları ölürken, hep bilinen hikayeler anlatıldı.artık halkımızın bazı gerçekleri görmesinin zamanı geldi.bu ülkede demokrasi kültürü gelişmeden bazı gerçekleri anlatabilmek hemen hemen imkansız.ne olur demokrasi yolunda mücadelenizi terketmeyin.
Yasar - 13:23 / 2010.06.21
ben,gerçekleri yazdığım için,benim yorumlarım yayınlanmıyor.neden ? ayrıca sadettin sadi kardeşim.evet askerimizin eli kolu bağlı şu anda.dağa çıkacağı zaman,operasyonlara gideceği zaman ,valilikten izin almak zorunda.o izin alınınca,dinlemelerden herkesin haberi oluyor.bunu unutma.
yörük oğlu - 13:23 / 2010.06.21
gülay hanım bu dediğin kurumlar bu mesele çözülsün istiyorlarmı acaba? bence istemiyorlar çünkü bu ve buna benzer meseleleri çözülürse bu ülkenin o zaman genelkurmay başkanı başbakandan daha fazla kıymet verilen birisi olmaz ve belkide o zaman yargımız ordu komutanlarınıda yargılaya bilir bunu
muhammet fidan - 13:05 / 2010.06.21
yorum yapanlar kendi ordunuzdan bahsediyorsunuz değilmi... yazdıklarınızdan sonra kendinizi israilli gibi hissetmiyormusunuz....polismiş özel örduymuş savaşacak insansa kayıp olacak ama dua edeceğine laf üretenleri tarih affaetmeyecek...
eski asker - 13:00 / 2010.06.21
bence terörle mücadele edenler acaba insan haklarına aykırı bir durum olurda,hapsemi düşeriz diye bir çekinceleri olabilir,
Abdül - 12:58 / 2010.06.21
denetlenmeyen bir orduyla, ülkenin diğer güvenlik kurumları arasında eş güdüm, istihbarat ve birlik olamaz. bundanda en çok bu ülkenin düşmanları faydalanır..
vatansever - 12:44 / 2010.06.21
ordumuz neden bu kadar başarısız sorusunun cevabı;osmanlı nın balkan bozgunun da saklı.odaklanma meselesi.10 yıllarca sadece irtica ve siyasete odaklaşan şanlı ordumuz milli güvenliğimizi tali mesele olarak gördu.şehitlerimize allah tan rahmet. kederli ailelerinesabırve metanet diliyorum.fikri
MuratSedat - 12:43 / 2010.06.21
sn gülay hanım konuyu net ve anlaşılır bir biçimde açıklamışsınız tşk. o paşa bu başarısızlık karşısında basına çıkıp ta açıklamalar yapsa ve bundan sonra askeri birliklerin bu kadar kolay şehit vermemesi için alınacak tedbirleri halka anlatsada öğrensek, bu hakkımızdır gnkurdan açıklama bekliyoruz.
z.t - 12:41 / 2010.06.21
ordunun terörle mücadelede başarısız olduğu gün gibi ortada. 30 yıldır ilerleme sağlanamadı. çünkü üst düzey ordu mensupları bu mücadelede seyirci konumunda, mücadelede hiçbir taktik uygulanmıyor. astlar ve erler yem gibi g.doğuya gönderiliyor, yoksa 30 yıldır bu sorun çözülemezmiydi?
swing - 12:37 / 2010.06.21
katılmamak mümkün değil, lakin sadece bu kadar olduğunu düşünebilsek. zira toplumda büyük bir kesim "ordunun terörle başedemediği değil, başetmek istemediği"düşüncesine sahip. ordunun siyasi, ekonomik, nüfuz... gibi ayrıcalıklarını terörle mücadele adı altında dokunulmaz kılması olmasın asıl sebep?
Nur - 12:27 / 2010.06.21
ordu bu halkın ordusu ise halka hesap versin hesap vermeyen ve hesap sorulamayan ordu nekadar başarılı olur ?
vatan - 12:10 / 2010.06.21
bir büyüyümüz iyiki bu komutunların zamanında bir harp cıkmamış demişti nekadar haklı oldugu birkez daha ortaya cıktı saygılar.
aslan - 12:08 / 2010.06.21
ordunun başarısızlığı , paşaların ne ile çok uğraştıklarıyla ilgili değil mi. askerler terörle savaşırken generaller golf oynamakla meşgul
ahmet aras - 11:58 / 2010.06.21
bu sözlere katılmamak elde degil gercek yazarlar dogruları söyler digerleri türkiyeye düşmanlık ediyorlar terörist ne kadar dogru söylüyor 2007 de şimdi tarih 2010 degişen ne var ergenekona hala inanmak istemeyenlerle dolu yorumcular okuyanlar analizi iyi yapsınlar saygılar
mf - 11:39 / 2010.06.21
ataturk yasasaydi pkk ile kolkola gezen ergenekon terör örgutunu bitirir, darbecilere sans vermezdi.. atanin buyuk nutkunda hersey yazili.. cuntalar darbeler devri bitmistir,sira onlarin taseronu olan pkk da.
cumhur - 11:39 / 2010.06.21
sorun bu kadar basit işte, ne var ki kimse dillendirmeye cesaret edemiyor... edemedikçe de kayıplar vermeye devam edeceğiz... vah ki ne vah....
istanbul - 11:35 / 2010.06.21
muhteşem bir yazı.şu ana kadar duymak istediğim şeyleri yazmışsınız.ama maalesef buülkede sizden fazla sayıda yok
bc - 11:28 / 2010.06.21
gerçekten altına imza atılşacak bir yazı. ben ordumuzun üst rütbelerinde bu işi bitirme inancı olduğunu düşünmüyorum. ayrıca 2-3 aylık eğitimle pkknın karşısına çıkarılan erlerle bu mücadele yapılmaz. istenilseydi bu iş çoktan biterdi.neden genelkurmay başkanı yada kkknın istifası istenmiyor
bağrı yanık anneler adına - 11:28 / 2010.06.21
bu memleketin sahiblerini ölümle korkutamazlar ama devlet eliylede olsa kullanılmak istemiyoruz.iş yapacak ordu yada görevliler istiyoruz...
delidumrul - 11:11 / 2010.06.21
insanlar başarırız olduklarında istifa ederler benim ülkemde şehit olduğunda neden g.kurmay başkanı hiç istifa etmez ?
cem - 11:05 / 2010.06.21
işte bu kadar ya. askerden alıp uzman polise vereceksiniz. asker sadece bir düşman devletin ordusuna karşı savaşmalıdır. teşekkürler gülay hanım ve sn laçiner ufkumuzu açtınız
demokrat - 11:01 / 2010.06.21
evet, maalesef bunca senedir bitirilemeyen terör için ordu başarısızdır arkadaş.yasalar elimi kolumu bağlıyor lafı da boş.yasalar çerçevesinde yapacaksınız bu işi.unutma ki yasasızlık orman yasasını getirir.ülkemde her konuda yasalar deliniyorken bir tek terörist vururken mi yasalara uyuluyor?
muzo - 11:00 / 2010.06.21
bu trajediler avrupa ülkelerinde olsaydı, her olayda, bir genelkurmay başkanı istifa etmek zorunda kalırdı...
Kemal Yılmaz - 10:37 / 2010.06.21
gülay hanım çok basit ve herkesin anlayabileceği şekilde olayı izah etmişsiniz teşekkür ediyorum. bu tür net ve doyurucu izahları diğer kalem sahibi zevattanda bekliyoruzki ilkönce kendimizi daha sonra bu olaylara sebep olanları ayıklayalım
CENGİZ - 10:33 / 2010.06.21
ortadogunun en büyük ordusu.nicelik olarak öyle. capulcu dedikleri pkk ya sinirlari yol gecen hani yapiyorsa,kayiplarimiz oluyorsa.canimiz aciyorsa nitelik olarak sorguluyorsak v.s.güclü ile kalabalik arasindaki ayrimida koymamiz gerekiyor.askerleri cömert harciyorlar,canlarida yanmiyor.yazikkkkkkkk
neden - 10:31 / 2010.06.21
ordu başarısız çünkü proje üretmiyor.sadece eylem planları üzerinde çalışıyor..birde sırf tüketiyor...
rambo - 10:25 / 2010.06.21
ve hatta bırakın askeri sadece türkiyedeki avcıları toplasanız bundan fazla terörist öldürürler.
rambo - 10:24 / 2010.06.21
bu arada dünkü resmi açıklamada "bölgede 1-2 saat önceden hareketin tespit edildiği ancak köylü yada hayvanların olabileceğinin düşünüldüğü" gibi saçma sapan askeri açıklamalar vardı.yani bunlar düşünülmüş terörist oduğu akla gelmemişmi?bu askerle olmaz....bu kadar basit...
rambo - 10:23 / 2010.06.21
söylemek isteyipde sesimizi duyuramadığımız sesimizi,yansıtan makaleniz için size çok teşekkür ederim.bu soruların cevabını inşallah yetkili kişiler artık cevap verirler milletimizin analarımızın babalarımızın ağlayan yüzü güler.
SEVİL - 10:22 / 2010.06.21
bence bu iş orduylada olur.ancak yapmak için çaba sarfetmek planlar üretmek lazım.ordumuz iyice hantallaşmış.acilen modermnize edilmeli...
rambo - 10:19 / 2010.06.21
teröristle mücadelede özel yetenekli timler kurulmalı ve bu timler ile istihbaratta yardımcı olanlar ele geçirilen veya etkisis kılınan terörist miktarına göre maddi olarak ödüllendirilmelidir. işte o zaman bu beladan kurtuluruz.
Sgünver - 10:15 / 2010.06.21
hakkaride bir mağarada üzst düzey bir pkk linin not defterini bulmuştuk orda aynen şu yazıyordu biz tc cumhuriyetini yenemeyeceğimizi çok iyi biliyoruz fakat yıllarca bı dağlarda tc yi yıpratacağız:dah başka söze gerek yok sanırım.
emekli komando astsubay - 10:10 / 2010.06.21
olayların ilk başladığında bolu komando tugayı ile parvariye gitmiştim çok bilen kurmayların başarısızlığı bu herşeyi onlar çok iyi bildiklerinden bu duruma kadar geldik askerler düzenli brliklere karşı svaşmak üzere eğitilir ve donatılır.
emekli komando astsubay - 10:08 / 2010.06.21
sorumluluk siyasi iradededir. 2002'de sıfır terör vardı o zaman ordu mu başarılıydı yoksa siyasi irade mi kararlıydı.batıdaki terörle mücadele orduyla yürütülmüyor polisin içinde birim kuruluyora gelince. hangi polis o dağ şartlarında başarılı olabilir. tersten soralım batıda bu arazi şartları varmı
Burhan - 10:07 / 2010.06.21
tsk'da yıllardır istihbarat dindar subay ve astsubayları izledi, onları fişledi. bu alanda gösterdiği başarıyı keşke terör örgütüne karşı da gösterse. israil'den alınacak heron'lara bel bağlandı. taı, teı, aselsan ve havelsan'ı göz ardı edenler kimlerdir?
misafir - 10:04 / 2010.06.21
sayın laçiner'in tespitleri doğru ama tek neden o değil. mesela bir tanesi önceki günlerde çıkmıştı. veli küçük'ün bir birlikte unuttuğu zarftan çıkan gerçekler de bir neden. ordunun içinde yeni veli küçük'lerin olmadığı ne malum?
misafir - 09:54 / 2010.06.21
güzel türkiyemizde asker ne istedi de yapılmadı, hem hangi yasa askeri engelliyor.askeride hükümetide tabiki devletide engelleyen 12 eylül rejiminin devamını sağlayan 82 yasasıdır. çıkan terör olaylarıda değiştirilmeye çalışılan yasları engelleme çabasıdır.
Nurefşan - 09:37 / 2010.06.21
terör insanlık dışı olaylara sebep olur vahşet doğurur. çatışma ortamını terörü bitirebilmek için özgürlük alanları genişletilerek insanların birbirini dinyelebilmesi kendini ifade edebilmesini madden ve manen kendini rahat hissetmeyle önlenebilir. herkes yaptığının ve yapamadığının hesabını versin
diyarbakırlı - 09:36 / 2010.06.21
cumhuriyet kurulduğundan beri ordudaki generaller sürekli hükümet devirmekle meşgul oldukları için,siyasetten ellerini çekmedikleri için başarısızlar.vatandaşın çocuğu şehit olmuş hangi generalin umrunda.kendi çocuklarını görev yaptıkları yerlerde askerlik yaptıranlardan başka ne beklenirki
vatandaş mustafa - 09:31 / 2010.06.21
sayın gulay hanım atatürk'ün gençliğe hitabını okuduğunuzda cevabını bulacaksınız.
halk - 09:30 / 2010.06.21
ateş izniverilmiyor lafı sadece bahane izni kim vermiyor böyle bir şey yok.öldürülen teröristler için izin mi alındı. yazarmücadele yöntemimizde ki yanlışlığı ortaya koymuş yoksa orduyu karalama diye birşey yok sekizyüzbin kişilik bir ordu beşbin teröriste 30 yıldır başedemiyorsa yöntem sakat
sadettinsadi - 09:26 / 2010.06.21
teröristlerle tecrübesiz askerler mücadele ediyor,subay ve astsubaylar ise tıpkı düz bir devlet memuru gibi sabah işe gidip akşam eve geliyor. bu benim askerdeyken gözümle gördüğüm durumdur. askerin gündeminde terörist var, subay ve astsubayın gündeminde ise günlük konular var (maaşı, arabası, kira)
Kahraman - 09:06 / 2010.06.21
elinize dilinize kaleminize sağlik içimiz yanıyor doğruyu koonuşamıyoruz iyiki siz varsınız.
neris altınok - 09:03 / 2010.06.21
yazık vatan evlatlarına bakın allahaşkına kaç tane pkk lı öldurulmuş sıcak temas saglanmış, çembere alınmışmış takıp teymış hava desdeklı pkk kampları bombalanıyormuş sonuş kaç pkk lı öldu bakın allahaşkına sehıt olanlara hep garıban cocukları bır tane şehıt babası paşa varmı ki
alı - 09:00 / 2010.06.21
yine o güzel göktürkçe'nizle döktürmüşsünüz.28 şubat sürecinde özel harekat timi tsk nın isteği ile dağıtıldı ve silahları toplandı terörün bitmesini iteyen böyle bir şey yaparmı.çembere aldık ama ateş izni vermiyorlar laflarını ben 20 yıldır dinliyorum.bu konu irdelen meli ama mutlaka .syg
net - 08:23 / 2010.06.21
orduyu başarısız kılan insan başarısızdır türk halkının gözünde o bölgeyi o cegrafyayı bilmeyen insanlar boş konşmaktan başka bir şey yapmıyorlar yıllarca pkk ile mücadelede can vermiş türk ordusuna bşarısız diyenler utanmalıdır açıp yasalra baksınlar elini kolunu bağlıyor yasa askerin
ordu - 08:20 / 2010.06.21



  • Son Dakika
  • Çok Okunan
  • Çok Yorumlanan

Türkiye'ye yazık ediliyor

BUGÜN Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Erhan Başyurt hukuk tanımaz...

Manşetlerde 27 Mayıs Darbesi

27 Mayıs Darbesi, 27 Mayıs 1960 tarihinde yapılan ve Türkiye...

Kamer Genç'ten zehir gibi açıklama

"Kavgaysa kavga, silahlı mücadeleyse silahlı mücadele, kana kan...

Pınarbaşı saldırısında şok detay

Pınarbaşı Emniyet Müdürlüğü'ne yönelik intihar saldırısında...

Türkiye-Suriye sınırında çatışma

SURİYE ordusu ile muhalifler arasında Türkiye sınırına 10 kilometre...

"Her kürtaj bir Uludere"

Başbakan Erdoğan, AK Parti Kadın Kolları Kongresi'nde konuştu...

Başakşehir'den anlamlı sergi

Başakşehir Belediyesi’nin eğitim merkezli hizmet anlayışına güzel bir...

Hain saldırının asıl hedefi

Kayseri'de düzenlenen hain saldırının asıl hedefi neresiydi?

Ümit Kocasakal suç işledi

Silivri Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından açılan soruşturma...

Silvan yolunda 70 kg bomba

Silvan'da yapımı devam eden Silvan Barajı'nda güvenlik önlemi alan...

Bakın nerde ortaya çıktı?

Fransa'ya sığınan Cem Uzan'ın, tek umudu Galatasaray'ın bir Fransız...

Tatil Budur.com'dan, 2012 erken rezervasyon fırsatları başladı. Ege ve Antalya otelleri'nde ki ucuz tatil fırsatlarını kaçırmayın. Bilgi ve rezervasyon için : (0216) 709 0 709
Erken rezervasyon fırsatları

Bugun Gazetesi internet sitesinde yayınlanan haber, yazı, resim ve fotoğrafların FSEK ve Basın Kanunu'ndan kaynaklanan her türlü hakları Koza İpek Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'a aittir.
İzin alınmaksızın, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.