Tarihi olaylara o günün koşullarını dikkate almadan, bugünden bakmak yanlıştır denip duruluyor ya hep; hem doğru hem de yanlış bir söz.
Doğru tarafını herkes biliyor; en azından lafzen... Yanlış tarafı şu ki, geçmişi kendi şartları içinde değerlendirmemizi isteyenler genellikle bizden geçmişe bakarken bugünkü bilincimizi, ahlakımızı, değerlerimizi ve bütün bunlar üzerinde yükselen duygularımızı paketleyip rafa kaldırmamızı bekliyor ki işte bu mümkün değil.
Bu girişi yapmamın sebebi Başbakan Erdoğan'ın cuma günü "Müslüman Toplumlarda Değişim ve Kadının Rolü" konferansında yaptığı konuşma.
O konuşma sırasında ben de salondaydım. Başbakan'ın yere eğilip bir şey almaya çalıştığını görünce notlarını filan düşürdü herhalde dedim.
Kalktığında bir de ne göreyim, başbakanımızın elinde Kanuni'nin o meşhur mektubunun koca harflerle yazılmış altın yaldızlı çerçeveli bir kopyası!
Ne yalan söyleyeyim, Erdoğan "Ben ki" diye giden o mektubu teatral bir tarzda okurken duyduğum şey sadece mahcubiyetti.
En başta salonda oturan yabancı misafirlere karşı mahcubiyet hissettim. Kürsüdeki adam, atalarının fütuhatçı geçmişiyle böbürleniyordu. Ve bu misafirlerin çoğu o fütuhatçılığın kurbanı olmuş ülkelerden geliyordu.
X x x
Benzer bir duyguyu Muhteşem Yüzyıl dizisinin Mohaç Meydan Savaşı bölümünü izlerken de yaşamıştım.
Seyredenler hatırlayacaktır; her iki ordu Mohaç Ovası'nda karşı karşıya geçip savaşa tutuşmadan önce, usulen son bir görüşme için birer elçi iki ordunun ortasında bir yerde buluşurlar.
Kanuni'nin sözcüsü Osmanlı'nın bu topraklara adalet getirmek için geldiğini söyler ve Layoş'a son bir teslim olma çağrısı yapar. Layoş'un sözcüsü teslim olmayı reddeder ve şöyle der: "Biz, ülkemizi, topraklarımızı savunmak için savaşacağız."
Açık söyleyeyim, ben bu diyaloğu dinlediğimde kendimi başka bir ülkeye "adalet getirmek için" işgal eden atalarıma değil, ülkesini savunmak için savaşan Layoş'a daha yakın hissettim.
Tarihi değiştiremezdim elbette ama bugünkü bilincim temelinde oluşan duygularımı da değiştiremezdim.
X x x
Evet, imparatorluklar dönemine bugünün değerleriyle bakamayız. Fütuhatçılığı bugünün değerleriyle yargılayamayız, o imparatorları ya da sultanları başka ülkeleri işgal ettikleri için suçlayamayız.
Ama bunu tarihi bir olgu olarak kabul etmek başkadır, bununla övünmek başka...
O fütuhatçı geçmişle hâlâ övünüyorsak; başka ülkelerin işgali ve yağmalanması temelinde yaratılan bir imparatorluğun ahfadı olmak bugün hâlâ en büyük övünç kaynağımız ise, burada problem tarihte değil, bizim kendimizdedir.
21. yüzyıl insanının, sahip olduğu -ya da sahip olması gereken- değerler itibariyle övüneceği şeyler başkadır. O, ülkesinin üretimden gelen zenginliğinden övünç duyar; halkının çalışkanlığı ve yaratıcı zekasıyla dünya medeniyetine yaptığı katkılardan övünür. Elbette geçmişini bugünün gözüyle yargılamaz ama geçmişine seçici bir gözle bakmaktan da geri duramaz. O geçmişe bakarken, bugünkü değerler sistemini rafa kaldıramaz, o değerlerle çelişen uygulamaları "kaçınılmaz" addedip sineye çekebilir ama onlarla gurur duymaz.
Gurur duyanlar, çağımızın değerlerini hâlâ tam olarak içselleştirememiş olanlardır.
gülay hanım, osmanlı karşısında ülkesini savunmak durumunda olanlar bu gün başka toprakları en alasından sömürüyorlar. hani bir söz vardır, çivi mi? çekiç mi olacağız? ben çekiç olmayı tercih ederim. illa ki bir seçim yapılacaksa. ve illa ki bu ikisi arasında yapıldığını gördüm seçimin her dem.
bir yolcu - 09:59 / 2011.12.30
yıllarca hep çağdaşlık medeniyet deyip insanları kandırdınız.. bu ülke size çok sabretti.
talat ili - 20:40 / 2011.12.27
zulmünden osmanlıya sığınıp,yardım isteyenler kadar osmanlıyı anlamaları beklenemez.cicim ayları bitti şimdi ardına takılıp akıl fikir verdikleri akp ile köprüler atılırken,g.sorostan turuncu devrimin türkiyede gerçekleşemeyeceğini rapor edip(c.çandar gibi)yeni taktik ve stratej,ler almalılar....
Mehmet Bilge 3 - 16:47 / 2011.12.27
insanlar ve bazı şehvetli kavramlarla savunsunlar:değişim,çağ atlama,sivil toplum,devleti küçültme gibi...6. filoya karşı dik duran sosyalistler kadar dik duramayan liberaller ab..d emperyalizminin taşeronluğunu yaparken,elbette 600 yıl adaletle(kılıçla değil)katolik ve mahalli beğ ve kralların zulm
Mehmet Bilge 2 - 16:44 / 2011.12.27
ömrü boyunca komünizmin savunuculuğunu yapanlar bugün liberalizm ayaklarına küresel emperyalizmin yerli şibirlikçiliğini yapıyorlar.neoliberallere göre ulus devlet ve demokrasi dünya egemenleri için olmalı,mazlum milletlere ise küresel totalitarizm uygulanmalıdır.amma öyle uygulanmalıki orta zekalı
Mehmet Bilge 1 - 16:39 / 2011.12.27
bizim gerçekten gurur duyulacak bir geçmişimiz var.osmanlıya uzatılan her dil beni yürekten yaralıyor.onlar ki peygamber övgüsüne layık olmuş bir millet.nasıl vicdanınız sızlamadan onlara dil uzatabiliyorsunuz şaşıyorum.fransızlara ermenilere ship çıkıyorsunuz da osmanlıya sahip çıkamıyorsunuz.
nuriye - 10:53 / 2011.12.27
''türk olmak ayrıcalıktır''demek faşizm demektir.senin başkalarından ayıran nedir kanın beyazmı veya siyahmı başka ruhmu taşıyorsun.daha önce bu sayfalara faşizmini kusmuştun.bu kafayla elinde gelse yine soykırım yaparsın.allah'a hamdolsunki sana bu gücü vermemiş.
serdar çukuova'lıya - 09:39 / 2011.12.27
saldıranlar savaş açanlar hep üstün olanlardı sayıca ve silahça. ülkesini,kadınlarını ve çocuklarını korumak için devasa ordulara karşı bir avuç insanın verdigi savaşlardır.ve bu savaşlar bir çok kahramanın dogmasına sebep olmuştur.tüm zamanların en büyük kahramanı olarak kabul edilen pens hektor
metin 2 - 21:25 / 2011.12.26
nasıl görmez ve duymazdan geleceğimizi birileri biz okurlara da açıklasın lütfen.
Filiz - 21:11 / 2011.12.26
gülay hanım merhaba.her ülke kendi adaletini sağlayabilse ve savaşlara gerek kalmasa,kanlar dökülmese imiş.maalesef böyle olmamış.zulme seyirci kalmak da bir zulümse yapılacak tek şey olmasa da son çare müdahale olmalıdır.perişan edilmiş halkları,komşularına tehdit ve tehlike arzeden ülkeleri,
Filiz - 21:10 / 2011.12.26
bazı yorumcular,osmanlının adalet getirmek için savaş açtıgını söylüyor.amerikada afganistan ve ırak'a adalet ve demokrasi getirmek için savaş açtıgını unutmayalım.o devirde güçlü olan zayıfı yok ederdi saldırırdı,osmanlı balkanları savaşlamı ele geçirdi diyorlar.bende sorarım peki nasıl ele geçirdi
metin 1 - 21:09 / 2011.12.26
gülay hanımın düşüncelerine katılmıyorum eğer biryerde adaletsizlik ve zulüm varsa benimde gücüm varsa o bölgeye adalet getirmek için savaş yaparım başbakanı eleştiriyorsunuz osmanlı balkanları hep savaşlamı ele geçirdi mesela sırplar katoliklerin adaletine sığınmaktansa müslüman osmanlıya sığındı.
garip. - 20:26 / 2011.12.26
sayın yazar milevekili maaşlarının bir gecede bu kadar artması (milletvekillerinin kendi çıkarları oldugunda 4 partinin ortaklaşa hareket edebildiği)hakkında görüşünü merak ediyorum. insanların asgari ücretle evlerini nasıl geçirdiği hakkında görüşleri olmayacak mı ne olsa bu milletvekilleri asgari
şahin - 18:54 / 2011.12.26
sadettin ayı 'ya türklerin tarihinde soykırım yoktur ak süt gibi temizdir ancak türk tarihinde şu vardır ; kendine başkaldırana isyan edene ihanet edene en ağır tokadı vurması vardır asla soykırım yoktur ... türk olmak ayrıcalıktır ..allaha hamd olsun ...
serdar çukurova - 18:23 / 2011.12.26
eğer bu seferde ekranda konuşulanlar fos çıkarsa allaha yemin olsun vatanımız elden gidiyor derim hiç ama hiç inancım bu devlet büyüklerine kalmaz sıfırlanır.önceki dönemde de böyle bir şey olmuştu.ne yazıkki fransa ile ticaret hacmimiz 2 ye katlamıştı.haydi bakalım gösterelim adam olup olmadığımızı
lutfukaplan48@hotmail.com - 16:48 / 2011.12.26
tipki inanc ve irk ayrimi yapmadan zalimlige karsi ermeni komsularini koruyarak evlerinde saklayan vicdan sahibi atalarimiz gibi.kaldiki bu ayip osmanliyi son dönemlerde ele geciren ittihatcilarin yani talat ve enver pasalarin eseridir.
sadettin ay - 15:45 / 2011.12.26
tabiriyle fasizan bir anlayisa götürür.gecmisle yüzlesmek bircok ülke gibi bizimde sorunumuz.atatürk dönemindeki dersim katliami icin özür dileyen basbakanimiz ermeni katliami icinde ayni vicdani sorumlulugu gösterebilmeli tipki inanc ve irk ayrimi yapmadan zalimlige karsi ermeni komsularini
sadettin ay - 15:41 / 2011.12.26
kemalizmin bütün menfi propogandasina ragmen halkimizdaki osmanli refleksi devam ediyor.milliyetcilige pirim vermeden farkliklari bir arada yasatma basarisi onun pozitif yaniydi buna ragmen tarihi bir bütün olarak pirpak göstermek bizi devletci milliyetci kaba tabiriyle
sadettin ay - 15:34 / 2011.12.26
osmanlılarda cihat başkalarını öldürüp cehenneme göndermek için(!) değil, nefsimizi ve diğer dindeki insanları hak yoluna -zorlamadan- eriştirip, cehennemden kurtarmak için yapılır.
Bedrettin - 15:31 / 2011.12.26
m.fidan ; senin insanlığını anlayamadım sen kimsin önce hangi milletden olduğunu bir belirt etnik kimliğin nedir sonra insanlığına ,atana ,tarihine şöyle bir bakalım gereği düşünülecek sen merak etme....
serdar çukurova - 14:07 / 2011.12.26
yıllarca resmi tarihçiler cumhuriyeti türk suni milliyetçiler de osmanlıyı abartmışlar.küçük rakamsal örnek;bu ülkenin en etkili kişilerden birisi,kanuni 46 yıl padişahlık yaptı 1,5 yıl sarayda kaldı dedi.gerçekte ise 8 yıl 8 ay seferde, 37 yıl 4 ay sarayda kalmış.abartı=37,1 yıl/1,5 yıl= 24,73 kat
ali bilir - 13:51 / 2011.12.26
ne mutlu müslüman türküm diyene...kahrolsun türk düşmanlarına ........
islam türkoğlu - 13:36 / 2011.12.26
katılıyorum...direnmeden teslim olanlar yok olurlar..direnip teslim olanlar bir gün yeniden doğarlar..mesele,çağın değerlerini içselleştirmektir..içselleştirememiş ise gururla ve yanlışla yaşamaya,yetkili ise yaşatmaya da devam eder...
hty-t - 13:33 / 2011.12.26
benim tarihim tabi ki var onun tarihi insanlığın tarihidir ben insanım bütün insanlık benim tarihim bilmem ne demek istediğimi anladın mı?
muhammet fidan - 13:12 / 2011.12.26
türk tarihinden utanç duyanlar türk değildir çünkü türk tarihi ile gurur duyar, biz medeniyetiz biz adaletiz biz türküz kıskananlar çatlasın.....
s.çukurova - 13:08 / 2011.12.26
m.fidan'a biz türklerin tarihi var geçmişi var ,var oğlu var ya senin ataların tarihin oldu mu ? m.fidan , aşağılık kompleksi sizi deli edecek mandacı m.fidan ...
s.çukuorva - 12:59 / 2011.12.26
kendisinden başlasın.türkiye'nin önünde ayak bağı olmasalardı biz şimdi ağır savaşlardan çıkmamıza rağmen dünyanın sayılı ülkeleri arasındaydık.zaten korkuları ve endişeleri bundandır.hırıstiyan avrupa önce kendi tarihini hatta engizizyon mahkemelerine kadar giderek kendi şeceresini bir okusun.....*
Derin tefekkür 7 - 12:41 / 2011.12.26
cevap verecek*yok sa cevap vermemeyi mi yeğleyecek*elbetteki cevap veremeyecek....bizim utanılacak bir tarihimiz yok.muhterem yazar gülay hanım.her devlet ve millet önce kendi tarihini araştırsın ve okusun lütfen.sadece dünya osmanlı ve türkiye üzerine kurulmamışdır.hesap vermeye her devlet önce
Derin tefekkür - 12:36 / 2011.12.26
yaptığımızı merak ediyor iseniz?onuda söyleyeyim.diye ekliyor.şu anda haçlı ordusunun askerlerinin atlarının ayakları kudüs'de tamamen müslüman kanlarından oluşan kan gölü üzerinde adeta yüzüyor.diyor.evet bu katliamlardan kim sorumlu acaba?bu yapılanlardan hırıstiyan dünyası utanacak mı*bunlara ne
Derin tefekkür 6 - 12:31 / 2011.12.26
oralarda taş taş üstünde bırakmayan insanları hunharca katleden haçlı orduları değilmiydi?andoluyu bir baştan diğer başa kadar yakan,yıkan,katleden ve antakya üzerinden kuduse kadar giden haçlı ordusu kumandanı avrupadaki kralına kendi eliyle yazdığı mektupda şu anda kudüsdeyiz.bizim burada ne
Derin tefekkür 5 - 12:26 / 2011.12.26
milyonlarca insanı öldürmedi mi?fransa ve ingiltere medeniyet götürüyorum diye binlerce insanı katletmedi mi?daha osmanlı devleti ortada yokken,avrupa'da haçlı ordularını toplayıp bu çabulcu sürülerini anadolu'ya gönderenler kimlerdi acaba?anadolu'da girdikleri her şehir,köy ve kasabayı yağmalayan
Derin tefekkür 4 - 12:21 / 2011.12.26
getirelim bizim ordumuzun bulaşıklarını yıkasınlar der.bu konuda girişimlerde bulunacakken 1960 askeri darbesi yapılarak bu projesini gerçekleştiremez.her devlet ve millet kendi tarihinden sorgulanmazda neden bütün sorgulamalar türkiye üzerine çevrilir.almanlar savaş yapmadımı?amerika savaşlarda
Derin tefekkür 3 - 12:16 / 2011.12.26
degerli gülay hanım;bizler haklı gecmisimizle,atalarımızla gurur duymaz isek,sanlı tarihimizle övünmezsek,hatta karalayıp yerin dibine sokmaya devam etsek,bugün fransa,yarın diger ab ülkeleri aynı igrenc yasayı onaylayacaklardır.sen ve senin gibi düsünenler oldukca,biz hep kaybetmeye mahkümüz.
OSMANLI - 12:16 / 2011.12.26
rahmetli adnan menderes fransa'ya yaptığı bir gezide osmanlı hanedanından olan kadınların fransız ordusunda bulaşıkcı olarak çalışdıklarını görür ve bu duruma çok üzülerek yanındakilere ben bu durumdan fevkalede rahatsız oldum.bu osmanlı kadınlarına eğer bulaşık yıkattırılacak ise bunları türkiyeye
Derin tefekkür 2 - 12:12 / 2011.12.26
muhterem gülay hanımefendi.tarihle yüzleşeceksek bütün dünya ülkeleri ve devletleri şapkasını önüne koysun ve tarihin derinliklerinde tefekkür etsin bakalım.bizim t.c.devleti ile osmanlının uzakdan ve yakından hiçbir alakası kalmamışdır.hatta osmanlı hanedanı toptan yurt dışına sürgün edilmiştir.
Derin tefekkür 1 - 12:08 / 2011.12.26
düşerler dünyanın akıldan fikirden nasibini almamışlarının bir arada yaşadığı topluluklar diğer toplumları kendilerine benzetmenin derdine düşerler gerekirse bunu zorla yaparlar bunların torunlarıda bu yaptıklarıyla övünürler şimdi başbakanımızın düştüğü durum tamda bu dur
muhammet fidan - 11:56 / 2011.12.26
işin aslı gakkom;sayın başbakanımız avrupalı misafirlere zaten tehditvari ifade kullanmaz da;acaba "biz bop'un eşbaşkanlarından birisiyiz,o görevi yürütüyoruz" niye dedi sayın başbakanımız.ha bir de acaba bir onbaşı aynı şekilde görevi olduğunu deseydi acaba casusluk'tan suçlu olurmuydu.nedir aslı.
İŞİN ASLI - 08:38'e - 11:54 / 2011.12.26
bilirdi. şimdi ülkemiz insanlarının zoruna gideceğini biliyorum bu söylediklerimin toplumumuzun adaletiyle övündüğümüz osmanlı imparatorluğu günümüzün amerikasıdır bu osmanlı geçmişiyle övünenler amerikayı neden sevmezler? eğer birileri gücü eline geçirmişse diyerlerini kendine benzetmenin derdine
muhammet fidan - 11:51 / 2011.12.26
osmanlı'dan rahatsız olan,basbakan'ımızın gösterdigi ve okudugu kanuni'nin mektubundan dolayı,misafirlere karsı mahcubiyetlik duyanlardan dolayı,cok üzgünüm.fransa'nın bize yaptıgı alcaklıgı görmüyorsunuz gülay hanım.ama o sevmedigin kanuni,fransa hükümdarına büyük yardımlarda bulundugunu gösterir.
OSMANLI - 11:49 / 2011.12.26
yanlış yönetimler altında inim inim inliyorsunuz bizler geleceğiz sizler hem doğru inançla tanışacaksınız hemde osmanlının şimdiki adıyla türkün adaletini göreceksiniz ve kurtulmuş olacaksınız allahtan başbakanımız o toplantıdaki kişilere sabredin tekrar gelip sizi kurtaracağız demedi bunuda diye
muhammet fidan - 11:47 / 2011.12.26
hala o günlerde yapılanların doğru olduğunu düşünmek ne demek başbakanımız diyor ki şimdiki devletimiz o günün şartlarındaki kadar güçlü olsa bu günde aynı şeyleri yaparız yani tekrar viyana kapılarına dayanır hepinizi kurtarırız kurtulmak ne demek? şu demek siz doğru inançta değilsiniz sizler
muhammet fidan - 11:44 / 2011.12.26
gülay hanım başbakanımız vede toplumumuzun çok büyük bir kesimi bizim dedelerimizin viyana kapılarına giderken oradaki insanların iyiliği için gittiğini sanıyorlar. bizim dedelerimiz bir şeylere inanıyordu o inançlar onları o yaptıklarını yapmaya zorluyordu ve yaptılar iyide iki binli yıllarda
muhammet fidan - 11:41 / 2011.12.26
(açık söyleyeyim, ben bu diyaloğu dinlediğimde kendimi başka bir ülkeye "adalet getirmek için" işgal eden atalarıma değil, ülkesini savunmak için savaşan layoş'a daha yakın hissettim) şuan kendinizi hangi emperyalist ülkeye yakın hissediyorsunuz çok merak ediyorum
yabgu - 11:21 / 2011.12.26
eğer ingilterede bir vekil 19.700 alıyorsa en yüksek maaş asgari ücretin 4 misli olduğuna göre:19.700-tl/4=asgari ücret 4.950.-tl olmalıydı.türkiyenin refahından bahseden iktidar.750.tl alan asgari ücretliler refahın neresine koyuyorsunuz.yoksa refah düzeyi vekilerin maaşı baz alınarakmı açıklanıyor
analiz - 11:19 / 2011.12.26
bu kadar körü körüne bağlılık nasıl bir şey anlayamadım.yoksa'' pdişahım çok yaşa'' mı diyorsun. başbakan hatadan münezehmi?
İŞİN ASLI - 08:38 'e - 11:16 / 2011.12.26
...sayın ortaylı'nın da dediği gibi ikindi ile yatsının gayri müeekked sünnetlerini bir kez olsun terketmekten imtina eden biri "adalet getireceğim" diyerek fütuhat hatasına düşecek. varsa az buçuk insafınız sayın ortaylı'ya yazdığınız hususun doğruluğunu sorun ve aldığınız cevabı bizlerle paylaşın.
Hakan Can - 10:59 / 2011.12.26
...sayın ilber ortaylı hocamız teke tek programında çok güzel izahlarda bulunmuştu. neredeyse herşeyi tarihle alakasız olan bir dizide geçen konuşmayı baz alarak yazı yazmışsınız. ana fikri doğru deseniz de sonuçta tezinize ters olmuş. tarihini haksız övmekle haksız yermek sonuçta aynı olsa gerek...
Hakan Can - 10:54 / 2011.12.26
"geçmişiyle gurur duymak" demek;birisinin "babam ceberrut'tu" dememesini,"bop'nin eşbaşkanlarından birisiyiz,o görevi yapıyoruz" diyememesini gerektiren bir duygudur.eğer böyle diyebiliyorsa o şahsi geçmişini milletten gizliyorsa sonu iyi olmaz bunun.çook hazin olur neticesi çook.saygılar
gakkom - 10:54 / 2011.12.26
sayın göktürk, muhteşem yüzyıl dizisine şiddetle karşı çıkanların haklı oldukları nokta da budur zaten. siz bile o dizi sayesinde koskoca devlet-i aliyye-i osmaniye'yi yapa yapa osmanlı imparatorluğu yaptınız. yani emperyal bir devlet yaptınız. günümüz emperyalistlerinin istedikleri gibi...
Hakan Can - 10:50 / 2011.12.26
bu hükümetin seçim bröşüründe milli gelirin 3 katı artığını kendi dönemlerinde diye seçimlerde övündüler bu mantığa göre sabit ücretlilerin de maaşları ilk döneminden bu zamana kadar 3 katı artması gerekirdi.ama milet bunun hesabını bi öncekşlere sorduğu gibi bunlarada soracak
mehmet özkan - 10:20 / 2011.12.26
bu hükümetin seçim bröşüründe milli gelirin 3 katı artığını kendi dönemlerinde diye seçimlerde övündüler bu mantığa göre sabit ücretlilerin de maaşları ilk döneminden bu zamana kadar 3 katı artması gerekirdi.ama milet bunun hesabını bi öncekşlere sorduğu gibi bunlarada soracak
mehmet özkan - 10:20 / 2011.12.26
sy.göktürk, burada sy.erdoğan kendini kanuni'nin yerine koyarak avrupa'lı misafirlere tehditvari ifade mi kullandı demek istiyorsunuz ? hiç sanmam. sy. başbakan nered ne konuşulacağını gayet iyi ölçüp tartarak konuşur. şayet öyle bir ifade de varsa mutlaka onun da bir gerekçesi mutlaka vardır.
İŞİN ASLI - 08:38 / 2011.12.26
ülkenin neyi var,neyi yok sattılar.şimdide parsel,parsel toprak satıyorlar.çünkü satılacak başka bir şey kalmadı.nede olsa ödenecek çok büyük miktarda faiz borcumuz var.ben yabancıya toprak satışına karşıyım,unutulmasın ki,israil de ilk zamanlar filistinde para ile toprak satın almışlardır.
metin 5 - 08:22 / 2011.12.26
önümüzdeki yıl kanunlaşacak olan,yabancılara toprak satışı yürürlüge girecekmiş.yani parayı basan topragı alacak,peki bu ileride yabancı devletlerin ülkenizde,benim şu kadar vatandaşım var diyerek,dogrudan müdehale hakkı dogurmazmı.
metin 4 - 08:16 / 2011.12.26
önümüzdeki yıl,ilk ögretimde arapça dersleri okutulacakmış.tazecik beyinlere,ülkenin gelecegi olan çocuklarımıza,arapça ögreterek bu sayede ülkemizi bir bilim ülkesi yaparız herhalde.
metin 3 - 08:13 / 2011.12.26
sadece oy ve kadrolaşa bilmek için devletin parasını har vurup,harman savurdular.milleti asalak yaptılar,üretici,çiftçiti öldürdüler.sorarım size ülkenin satılmayan neyi kaldı.peki para nerede,kaplumbaga hızında olsada geriye dogru gidiş başlamıştır.
metin 2 - 08:08 / 2011.12.26
''ülkesinin üretiminden gelen zenginliginden halkının çalışkanlıgından övünç duyar''derken,bizim tüketim toplumu oldugumuzu unutmuşsunuz.muz cumhuriyetlerinin bile markası varken,bizim hiç bir markamız bulunmamaktadır.bunlar demedilermi bize oy verin alın size odun,kömür,erzak,para.
Tatil Budur.com'dan, 2012 erken rezervasyon fırsatları başladı. Ege ve Antalya otelleri'nde ki ucuz tatil fırsatlarını kaçırmayın.
Bilgi ve rezervasyon için : (0216) 709 0 709
Bugun Gazetesi internet sitesinde yayınlanan haber, yazı, resim ve fotoğrafların FSEK ve Basın Kanunu'ndan kaynaklanan her türlü hakları Koza İpek Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'a aittir. İzin alınmaksızın, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.