Oğlu söylüyor: Babası sekiz aylık hastalığı boyunca kulağına hep aynı vasiyeti tekrarlamış: KKTC'yi ilelebet yaşatmak!
İyi ki oğlu da politik olarak onunla aynı fikirde. Aksi, ne büyük bir çıkmaz olurdu, düşünebiliyor musunuz? Ya, babanızın vasiyetini çiğneyerek doğru bildiğinizi savunacak ya da kendinizi çiğneyip babanızın vasiyetini yerine getirmek için uğraşacaksınız.
"Yükselen bayrağı indirmemek"
Rauf Denktaş'ın bu vasiyeti hiç kimse için şaşırtıcı olmadı şüphesiz.
Biz onun, 1983'ten beri hayatını adadığı davanın "Yükselen bayrağı indirmemek" olduğunu biliyorduk. Denktaş 1983'ten bu yana ne yaptıysa, 83'te KKTC ilan edilerek yapılan büyük hatanın sürdürülmesi için yaptı.
Evet, KKTC'nin ilanı Türk dış politikasının en büyük hatalarından biriydi. Türkiye'nin garantörlük hakkını kötüye kullanması olarak adlandırabileceğimiz ayrı devlet ilanı hem birinci müdahalenin haklılığına gölge düşürdü hem de Türkiye'yi uluslararası planda haksız zemine taşıdı ve yalnızlığa mahkum etti. (Bu faslı daha önce defalarca yazdığım için uzatmıyorum.)
Ama Denktaş ve Türkiye'deki siyasi müttefikleri için bütün bunların önemi yoktu. Onlar sadece tek bir şeyi düşünüyorlardı: Madem ki ayrı bir Türk Devleti bayrağının yükselmesi için bir fırsat doğmuştu, yükselen bayrak inmemeli, bunun bedeli neyse ödenmeli ve KKTC dünya tarafından tarihi bir emrivaki olarak kabul edilinceye kadar sabredilmeliydi.
Temel misyon böyle belirlenince, doğal olarak iki kesime dayanan bir ortaklık devleti filan yetmiyordu Denktaş'a. KKTC'nin bugünkü durumunu olduğu gibi koruyan ve yasallaştıran bir formülasyon dışında hiçbir şey kesmiyordu onu.
Yani:
İsterse küçük olsun, fakir olsun ama ille de benim devletim olsun...
İsterse yasa dışı olsun, dünyada kimse tanımasın ama ille de benim devletim olsun!
İsterse memur maaşları bile dışarıdan gelsin ama ille de bir devlet olsun!
O devletin içinde yaşayacak insanlar ne dermiş, ne istermiş, nasıl olursa mutlu ve müreffeh bir hayat yaşarmış, "ille de benim devletim" diye tutturulup o insanların Avrupa Birliği'ne dahil olmaları engellenirse neler kaybederlermiş... Bütün bunlar tali meselelerdi... Aslolan devletin bekasıydı. Belli bir konjonktürde kurulmuş olan o devletin ilelebet sürmesi, sancağının ilelebet dalgalanmasıydı!
İnsan bayraktan daha kutsaldır
İşte ben Denktaş'ın (ve Türkiye'deki müttefiklerinin) devlete ilişkin bu temel bakışına kökten karşı olduğum için onun "dava"sına da hiçbir zaman sempati duymadım.
Çünkü benim için, insan devletten önce geldi hep. Bir devlete sahip olmayı, o devletin bekası için çalışmayı hiçbir zaman kendi başına bir amaç olarak görmedim. İnsanın bayraktan daha kutsal olduğunu düşündüm hep. Bayrağın yükseklerde dalgalanması ancak o bayrağın altında mutlu, müreffeh ve özgür insanlar yaşıyorsa bir anlam taşıdı benim için.
Evet, o bir dava adamıydı. Ama benim açımdan, en azından 1983'ten beri yanlış bir davanın adamıydı...
Eğer şimdi denilenler doğruysa, yani Annan Planı oylaması sırasında Denktaş'ı karşılarına almayı göze alıp çözümden yana tavır alanlar bugün onun çizgisine geldilerse, Denktaş'ın vasiyeti yerine gelmiş ve dava adamı davasını kazanmış olacak.
Ama bu durum benim gözümde bu davayı haklı bir dava haline getirmeyecek. Ben yine, orada bir Türk bayrağı dalgalanıp dalgalanmadığına değil, o bayrağın dalgalanması uğruna ne bedeller ödendiğine bakacağım.
ve osmanlı torunları.kahrolsun abd emperyalizmi ve yerli işbirlikçileri.göz yumma güneşten,ne kadar nuru kararsa ,sönmez her ebedi gecenin bir sabahı vardır...
yavruvatanımız4 - 15:10 / 2012.01.19
ne mutlu onları doğuran aslan analarına.ab..d ve israil emperyalizminin,sömürü düzenlerinin,g.soros(dünyaca ünlü para spekülatörü,turuncu devrimlerin finansörü)fonlu işbirlikçilerini cenab ı allah hak ile yeksan etsin.yaşasın müslüman türkün müstakbel dünya devleti,yaşasın mazlumların ümidi selçuklu
yavruvatanımız3 - 15:08 / 2012.01.19
onların yanıbaşımızdaki şımartılmış çocuğu yunana yavru vatanı kurban etmeyeceğiz.jeopolitik ve jeostratejik olarak kıbrıs bölgesel güvenliğimiz açısından önemlidir.kahramanları kadar gafil ve hainleri çok olan bir millet olsakta türk mukavemet teşkilatının torosu rauf denktaşlar her zaman olacak.
yavruvatanımız2 - 15:02 / 2012.01.19
150 bin kadar kıbrıslı londrada vatandaşlıktan düşük seviyede bir anlayışla yaşıyor olsalarda,rum kültürünün ve sosyalist ütopyaların peşinde nice odtü lü komünist m.aliler var olsada demografik tedbirlerle 1570 lerden itibaraen bizde olan kıbrısı,okyanus ötesi planlara,manşdaki ingiliz emp.ne ve
yavruvatanımız1 - 14:58 / 2012.01.19
kürt meselesi oldu mu ayrı devleti savunanlar, kıbrıs'ta niye ayrı devleti savunmaz? sizin sorununuz milli olan her şeye düşmanlık.
Milli olan.... - 13:12 / 2012.01.19
neden kıbrıs cumhuriyeti adlı bir uyduruk devlet doğru olsun? bu tezin doğru olduğu nasıl iddia edilebilir. türklerin ve rumların birlikte yaşadığı yüzlerce yıllık bir kıbrıs devlet vardı da yıkıldı mı mesela? yoksa bir adada yaşıyor olmak iki ayrı devlete olmaya mani mi? dünyada hiç mi örneği yok?
Kıbrıs meselesi çözülmüştür zaten - 12:15 / 2012.01.19
ayrıca şunu da ilave etmek isterim ki kıbrıs'ın türkiye'nin ab'ye girişindeki en önemli engel olduğu yalanı sarkozy'nin beyanları ile ortaya iyice çıkmıştır.rahmetli denktaş'ın bunu çok önceden tahmin edip tavrını buna göre almış olması o'nun ne kadar ileri görüşlü bir devlet adamı olduğunu gösterir
turgay - 11:13 / 2012.01.19
sayın yazar,
sadece şu soruya samimi bir cevap beklemek hakkımdır zannediyorum.gerek abd ve gerekse ab,yugaslavya'yı parçalarken(bence haklı idiler)halkların birarada yaşama ülkülerinin olmadığını söylüyorlardı.kıbrıs'ı birleştirmek için niye bu kadar ısrarcılar?
turgay - 11:09 / 2012.01.19
rauf denktaş'ı sevmek onun hatasız olduğunu göstermez.kişilerin yaptığı işler takdir de edilir tenkit de.denktaş'ı sıfır hatasız,kusursuz göstermeye çalışmak bize bir şey kazandırmaz düşüncesindeyim.
Filiz - 09:10 / 2012.01.19
denktaş eokacılar tarafından türklerin yok edilmesini önlemek için savaşan bir hukuk adamıdır. bayrak tabiki canlı değildir. insan olamaz.ama semboldür.bir hukukçu neden savaşcı oluyor, halkını kurtarmak için.o halkta bugün dim dik ayaktaysa hedefe varılmıştır. keşke girittede bir denktaş olsaydı.
hasan - 00:06 / 2012.01.19
türk evladı denktaş gönlümüzdesin cenabı allah rahmet eylesin mekanın cennet olsun...
islam türker - 21:54 / 2012.01.18
annan planına bel bağlayanların,geldi hayellerinin tükendiği noktada, rahmetlinin çizgisine gelmeleri onun ön sezi ve sağ duyusunun ; objektif siyasi birikim ve yaşanmışlıklarıyla vatan sevgisinde bulmuş olduklarını görmek ve şahit olmanız! saygınlığı açısından unutulmayacak vakadır.
sadece bir kez - 20:17 / 2012.01.18
1974 kıbrıs harekatı sırasında diyarbakır licede askerlik şubesi önünde silahlarıyla sıra olup kıbrıs türklüğünün hürriyeti için savaşmaya azmetmiş diyarbakırlı kardeşlerime selam olsun...
sn.yazar,genel olarak yazınıza katılmam ile beraber zamanlama olarak hatalı bir yazı.çünkü denktaş daha dün defnedildi,bu kadar çok eleştiri almanız normaldir.biraz beklemeliydiniz.
metin - 18:39 / 2012.01.18
denktas'in "vasiyeti'ni" anladik hocam, peki oteki taraftaki "vaziyeti" nedir acep? o beldeyi ilk defa emeviler fethetti islam icin... sonra osmanlilar yeniden aldi yine islam icin... peki, denktas ne yapti orada islam adina? sadece turkluk futuhati yeter mi?
ergin andic - 18:28 / 2012.01.18
rumlar gokten zembille inmedi.onlar da bir yerden geldi[cok eski caglarda herkesin afrika kitasindan ciktigi bilinir].rumlarin enosisle butun kibrisa el koyma haklari varsa ve turkleri bunun icin katletmislerse turklerin de kendini koruma hakki vardir.ne yani orta asyaya geri mi gidelim bu mantikla?
Tayfun - 18:14 / 2012.01.18
bütün kıbrısı ergenekon arenasına çevirmek nasıl kahramanlıksa(!)
bi kırkı çıksın adamın yahu hangi millettensiniz siz hadi yazarsın dinine imanına karışmam ama yayınlayan grubun (gazetenin) muhafazakar biliyoduk.
cem - 17:23 / 2012.01.18
insanlar özgür bağımsız bir devletleri olursa kutsal oluyorlar neşe hanım yoksa ıraktaki insanlar afganistandaki insanlar yada çeçenistan biçok örnek verilebilir neden hakettikleri kutsiyet onlara verilmiyo biliyomusunuz? devletleri olmadığı için olmasın sakın!
cem - 17:15 / 2012.01.18
insani ve islami perspektiften milliyetçiliğimizle tarihi şahsiyetlerimizi hürmetle yadederken babacan devlet adamı rauf raif denktaşımıza allahtan rahmet dileyip mekanının hala sultanın yanında cennet olmasını temenni ediyoruz...
Hepimiz milliyetçiyiz 7 - 16:27 / 2012.01.18
ellerinize sağlık kesinlikle katılıyorum
seval - 16:25 / 2012.01.18
milli kıymetlerimize değerlerimize saldıran mankurtlaştırılmış 3.dünya ülkelerinin geri zekalı aydınlarını temsil etmekteler.türk ve müslüman kimliğimizle 80 yıl sonra yeni tam bağımsız bir dünya devletini,dahili ve harici bedbahtlara rağmen kuracakken,tarihi ve kültürel coğrafyamızda,avrasya hinte
Hepimiz milliyetçiyiz 6 - 16:20 / 2012.01.18
r.t.e, 31 mart 2003 tarihinde(abd’nin ırak işgalinin ilk günlerinde) wall street journal’a verdiği demeçte ise şöyle demektedir:
“kahraman genç kadın ve erkek amerikan askerlerinin, olabilecek en az kayıpla evlerine dönmeleri için dua ediyorum..” yok bunu sayın denktaş demedi,diyen aha işte belli.
avdılla - 16:11 / 2012.01.18
1570 lerde vatan yaptığımız kıbrısımızı vatanı iki kadın göğsüne feda edecek liberallerin,eski komünist alışkanlıklarından neşet eden ütopik dünya tasavvuruna feda etmeyiz.annan planına evet deyince ekonomik kolaylıklar elde edilemediği gibi,hayır dediği halde hristiyan gkrkesimi hemen ab üyeliğine
Hepimiz milliyetçiyiz 3 - 16:07 / 2012.01.18
altına kadar düşmüş olsa bile ,kktc de birara c.bşk olan odtü lü komünist m.ali talat ı seçmiş olsalarda jeostratejik olarak hala sultanın meftun olduğu can kıbrıstan vazgeçmeyiz...ülkesini seven her insan milliyetçidir.bizim milliyetçiliğimiz hem insani vede hem islamidir.vatan sevgisi imandan olup
Hepimiz milliyetçiyiz 2 - 16:03 / 2012.01.18
insanlar mutlu olmadıkları bir birlikteliğe neden zorlansın? rumlar ve türkler ayrı iken daha mutlu oluyorlarsa iki devlet daha güzel bir çözüm. aynı mantıkla türkiye de ikiye bölünürse insanlar daha mı mutlu olur? diye sormakta fayda var diye düşünüyorum.
Hayyam - 15:00 / 2012.01.18
insanlar sınırsız bir şekilde özgürce yaşamak varken, şayet bir araya gelip devlet kurma ihtiyacı hissetmişlerse buda en temel insan hakkı olan mal ve can güvenliğinin sağlanması içindir. şayet dediğiniz iki taraflı devlet modeli geçerli olsaydı kıbrıs'ta binlerce türk katledilmezdi.
Alperenbozkurt - 14:34 / 2012.01.18
rahmetli denktaşa dil uzatanların dili er geç koparırılır bu hep böyle ola gelmiştir cahiller düşmanlar türk tarihini incelesinler...
osman ata - 12:55 / 2012.01.18
büyük türk lideri denktaş mekanın cennet olsun kktürk devleti ilelebet yaşayacaktır allah senden razı olsun sana dil uzatan hain düşmanları cenabı allah kahretsin amin...
neslihan - 12:52 / 2012.01.18
cenabı allah gani gani rahmet eylesin denktaşımız , türkler her zaman lider çıkarmasını ve her şartlarda devletler kurmasını başarmış yüce mübarek kahraman köklü bir ırkdır..devletsizler devlet kıymeti bilmezler ancak ellerinden kıskançlık hasetlik gelir patinaj yapıp dururlar...
türkiye türklerindir - 12:48 / 2012.01.18
m.fidan sen kürt veya ermenisin olmalısın senki devletsiz kimliksiz aşağılık kompleksiz içinde boacalayıp duruyorsun kıskançlık krizi içindesin , türkiyenin lideri atatürktür, kıbrısın lideid rahmetli ata denktaştır milletlerin devletleri olur türkler asla devletsiz yapamazlar..
kıskananlar çatlasın - 12:44 / 2012.01.18
demek kıbrıs türk devleti kurulmasaydı da karnı tok köleler mi olsalardı çok yazık düşüncenize asla katılmıyorum. türk devletsiz yapamaz iki türk devlet kurar iki ermenide veye yahudi de şirket kurar ... türk hür doğar hür ölür bu türkün fıtratında var......
türk türkoğlu - 12:39 / 2012.01.18
bende senin sosyalist düşüncelerine bir türk olarak asla katılmadım ..kimliksiz devletsiz bir insan devletin kıymetini bağımsızlığın kıymetini anlamayacına kanaat getirdim sen ki türkün her şeyine düşmansın , türkiyeye düşmansın kktc düşmansın atatürke düşmansın fatihe yavuza kanuniye vs.vs. hepsine
gülay hanım milliyetçilik tamda böyle bir şeydir ben şahsen milliyetçiliğin akıl azlığından kaynaklanan bir hastalık olduğunu düşünüyorum sayın denktaş da ülkemizde bolca bulunan milliyetçi ve devletçilerden birisidir şimdi korkum yavaş yavaş başbakanımızında aynı kulvara girmeye başladığını görmüş
muhammet fidan - 12:32 / 2012.01.18
ne bedeller ödendiğini, neden ödendiğini, önemini küçümseme ve değerlerimizi yok etme trendine mi girdik !.." bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır, toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır." yoksa, yatırım ve kar için alınıp satılan, bir tarladan öteye geçemez.."insan devletten önce" yoksa bu mu
bayrağın dalgalanması uğruna - 11:49 / 2012.01.18
denktaş büyüktü,dava adamıydı vs. vs.önce kıbrıs'ı fethetti,arkasından sıra türkiyeye geldi,buranın yapısını ve boşluklarını iyi okudu.180bin nüfuslu bir kasabanın reisi olarak türkiyeyi de yönlendirmeye ve yöneltmeye kalkıştı.başardı da siyasileri ve siyaseti kilitledi,hepimizi kullandı.gerçek bu.
Gerçekçi - 11:43 / 2012.01.18
kıbrıs'ın her iki kesiminde yapılan referandumlar; geçmişte yaşananlarla beraber, her iki toplum ve yönetimlerinin birbirlerine nasıl baktıklarını,ortaya koymadıysa eğer; ya ben bir şey bilmiyorum, ya da sayın göktürk denktaş-ergenekon birlikteliğinin çerçevesinde bakıyor her şeye...
ahmet duman - 11:17 / 2012.01.18
yapılan referandumda %65 kabul etmişdi.fakat rum tarafı %80 oranla reddettiği için uygulanamamışdı.bunuda bilmemeniz imkansız.şövenist değilim.ayrıca şövenist yaklaşımları ve söylevleride tasvip etmem.ama haksızlığı kim yapmış ise onunda karşısında mertce dururum.bu ister yunan olsun,isterse türk...
Derin tefekkür 2 - 10:57 / 2012.01.18
sn.göktürk makaleniz objektif olmamış.enosisden ve katil olan eoka b cinayet şebekesinden hiç bahsetmemişsiniz?cengiz topel kimdi?neden yapılan katliamlara daha fazla dayanamayıp kendini feda etmişdi?bunları bilmemeniz imkansız.bayrakcı olmayalım ama objektif olalım.annan planınıda türk tarafı
Derin tefekkür 1 - 10:50 / 2012.01.18
türk devleti ilan edilmemeli ve rum katillerin türkleri kesmesi beklenmeli idi çok hata yaptılar sayın göktürk
uğurcan - 09:28 / 2012.01.18
gülay hanım bugüne kadar birçok yazınızdaki fikre katılıyor olmakla beraber bu yazınıza katılamayacağım.illa ki devlet ve insan arasında bir öncelemeye zorlamanın biranlamı var mı?bunu sormak istiyorum.rahmetli denktaş hak bildiği davasına bizim görmediğimiz tecrübeleri yaşayarak geldi.saygılarımla.
Tatil Budur.com'dan, 2012 erken rezervasyon fırsatları başladı. Ege ve Antalya otelleri'nde ki ucuz tatil fırsatlarını kaçırmayın.
Bilgi ve rezervasyon için : (0216) 709 0 709
Bugun Gazetesi internet sitesinde yayınlanan haber, yazı, resim ve fotoğrafların FSEK ve Basın Kanunu'ndan kaynaklanan her türlü hakları Koza İpek Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'a aittir. İzin alınmaksızın, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.