Favorilerime ekle  |   Ana sayfam yap  |   Arşiv  |   Mobil  |   Bugün Çocuk  |   Bugün TV  |   Genç Kalem  |   TV Rehberi
Bugün Gazetesi
17 Şubat 2009 Salı
Ahmet TAŞGETİREN
Ahmet TAŞGETİREN
atasgetiren@bugun.com.tr Google Facebook Del.icio.us Digg Favorilerime ekle Arkadaşına gönder Yazdır
Saadet, Doğan Grubu ve CHP
Saadet Partisi'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mehmet Bekaroğlu, pazar akşamı, Piyer Loti'deki Turkuaz Otel'de, medyadaki dost çevre ile birlikte oldu.
Değerlendirmelerde iki konu öne çıktı:

-Oy bölünmesinin CHP'nin işine yarayabileceği görüşü.

-Doğan Grubu ile ilişkinin pozitif - negatif tarafları.

Oy bölünmesinin CHP'ye yarayabileceği görüşü, öteden beri sağ - muhafazakar camiada önemsenen bir konudur. Bu seçimde de gündeme gelmesi tabiidir. Bu, bugün olduğu gibi sadece Saadet için değil, zaman zaman BBP için, MHP için de söz konusu olmuştur. Şimdilerde İstanbul'da AK Parti - CHP mesafesi çok açık durumda ve şu anda bunu riske atacak bir bölünme ihtimali gözükmüyor. Ama Ankara'da durum, bu açıdan ciddidir. Gökçek'le Karayalçın'ın oyları başa baş durumda gözüküyor ve MHP adayı Mansur Yavaş, yüzde 15'lerde oy alıyor. MHP oylarının Gökçek'ten alındığı farzedildiğinde "Sağ oylar"ın dağılması ve Karayalçın'ın ipi göğüslemesi ihtimali ortaya çıkıyor.

Bu değerlendirmelerin asıl şoku, seçimden sonra yaşanır ve "Oylar bölündü, ve kimsenin istemediği falanca kazandı" denir.

Saadet de şu anda, bir çok yerde böyle bir söylemi göğüslemek durumunda. Muhtemel ki Saadet seçmeni de "Biz gelemeyeceksek, isterse CHP gelsin" demiyordur ve bölünme kaygısı asıl burada etkili oluyordur. Adayların çevresinde zaman zaman öfkeyle oluşan "İsterse CHP gelsin" söylemi dikkate alınır mı, doğrusu ben tavsiye etmem.

Şu anda bir başka önemli sorun, Doğan Medya Grubu ile ilişkiler noktasında ortaya çıkıyor.

Doğan Grubunda yer alan yazılı-görüntülü medya organlarının seçim sath-ı mailinde Saadet sözcülerine yer açmakta özel bir çaba gösterdikleri gözlerden kaçmıyor.

Bu, bir noktadan bakıldığında "Düğün değil, bayram değil..." cinsinden bir ilişkiyi andırıyor.

Doğan Grubu'nun niyeti anlaşılabilir: AK Parti iktidarına karşı, adeta can düşmanı seviyesinde en büyük muhalefeti onlar yapıyor. Ve onlar için, AK Parti iktidarına vuran herkesin sesine sahip çıkmak, şu anın yayın politikası durumunda.

Bu amaçla, Saadet'i de, ortak muhalefet cephesine katmak, yabana atılır bir hamle sayılmaz.

Hatta, Saadet'in vuruşu, içeriden bir vuruş niteliği ile, CHP'nin vuruşundan bile daha etkili olabilir. 

Onun için davet edin Saadet liderini, AK Parti'ye ver yansın etsin davet edin, bir tanınmış büyük şehir adayını, ver yansın etsin...

Bu amaçla, "islami kesim"de etkili olan yazarların çıkışları da "vurucu" bir misyon üstlenebilir.

Yeter ki, AK Parti'ye vurulsun.

Bu arada CHP'ye yönelik güzellemeler olursa tadından yenmez.

Çünkü amaç, ne AK Parti yerine Saadet'in  gelmesi ne de "islamcı yazar"ın idealleri yönünde bir adım atılmasıdır.

Doğan Grubu ile bu ilişkilerdeki sorunlu taraf, bu grubun üstlendiği misyonun sadece gazetecilik olmamasında yatıyor.

Bu grubun bir misyonu var ve o misyon çerçevesinde sizi bir yere oturtuyor. Yani o yere uygun olduğunuz ölçüde yer bulabiliyorsunuz bu medya grubunda.

O yüzden, Doğan Medya Grubu'nda varolmak, gerçekte size mi bir şey kazandırıyor, yoksa bir başka politikaya mı?

Saadet'e muhabbetle bakan toplum kesimleri, böyle bir sorgulamayı yapıyor. 

Çünkü bu camia, Doğan Medya Grubunun, siyasi - ideolojik anlamda, Saadet'in, üzerinde yapılandığı değerlerle barışık değil. Yayın politikaları, tam da Saadet'in oturduğu zemini yok etme amacına yönelik.

Hatta, aynı toplum kesimleri, şu anda iktidarda Saadet olsa, (Refah döneminde olduğu gibi) Doğan Grubu'nun bundan daha çetin bir mücadeleyi onlara karşı göstermekten geri kalmayacağını tecrübe ile bilmektedirler.

Doğan Grubu'na bağlı falanca tv kanalında veya falanca gazetede bir  SP'li önder tarafından AK Parti iktidarına karşı yapılacak bir suçlama, SP'ye bir şey getirir mi?

Asıl soru budur.

Bu seçim, Saadet'in Numan Kurtulmuş'un elinde yeniden koza örme dönemine denk gelmiş bulunuyor. Henüz şu soru tam cevaplanmış değil: "Saadet aslında ne oldu?"

Bana göre Saadet'in önü açık. O yapı, siyaset yapabilme potansiyeline sahip. Ama belki bu koza örme sürecinin hiç olmazsa bir ölçüde tamamlanmasından sonra... Ben Numan Kurtulmuş'un bu yapıya vereceği emeği önemsiyorum. Bu seçimde puan yükselmezse, bunun asla Numan Kurtulmuş'a veya başkan adaylarına fatura edilmemesi gerektiğini belirtmek istiyorum.

Numan Kurtulmuş'un sorumluluk üstlendiği Saadet, AK Parti'den epeyce farklıdır. Ama ben düşünüyorum ki, Refah'tan, Fazilet'ten de bir ölçüde farklı olacaktır. İşte asıl bu ara frekansı biçimlendirmek önem taşıyor.

 



 Yazının Yorumları (19 yorum)  

dilek - misafir 09:32 / 2009.02.19
saadeti destekleyeceğiz,çünkü eğilip bükülmeden yıllardır aynı yoldan yoluna devam ettiği için,meselemizin insanlarla uğraşmak değil düzenle uğraşmak olduğu için,medyayı kendi silahları ile vurmak için hakkı heryerde söylememiz gerektiği için ve çıkar ilişkilerine dayalı siyaset ile uzun ömürlü olduklarını iddia eden siyasetçileri bu meydanlardan silmek için.çocuklarımıza islami hassasiyetlerin olduğu bir millet bırakmak için!hergün ahlaksızlıklar ile gündeme gelen insanların değersiz olduklarını göstermek için!değil bilgilerin ve fikirlerin konuşulduğu bir türkiye için ve birliiiiiiiik için!

hayri - misafir 15:47 / 2009.02.18
niye sadeti destekliyecez: 1-kaddafinin çadırında hakaretleri dinlerken yıldızları sayan ve kendisine inananları rezil eden bir lider için mi, 2-rektörler size selam duracak deyip kızlarımızı gaza getirip üniversitelerden atılamarını sağlamak için mi, 3-ona güvenenler ordudan atılırken,kamu görevinden atılırken,kendileri falez otelinde yılbaşı tatili yapanlar için mi. 4-taksime cami,çankayaya camii deyip ikisini de beceremeyip üstelikte bu uğurda 28 şubat kartviziti alanlar için mi, o zaman insanlar dalga geçiyordu,şimdi hiç olmazsa kızıyorlar.size kızılması dalga geçilmesinden iyidir.

İşbaraalp - misafir 13:18 / 2009.02.18
türkiye de islam düşüncesinin savunucusu milli görüş lmuştur.sn.erbakan hocayı global güç milli olduğu için indirmiştir.yerine akp yi ikame etmiştir.ılımlı islam düşüncesi global gücün bir oyunudur.ancak bilinmelidirki dünyanın sonu gelene kadar kuranı kerim yüce allahın himayesindedir.

birol - misafir 00:01 / 2009.02.18
ak parti adanada ne yaptı partiye gönül verenlerden birini değil götürmeyi isteyeni aday gösterdi.ben daha 1997 de yeni oluşumu isteyip gönül verirken sen tut anaplı birini getir ayıp yahu.daha öncede aynısını yaptı ama bu sefer tutmaz.

gani - misafir 23:43 / 2009.02.17
bendeniz çok yakından tanıdığım bir saadet partili arkadaşın -güneydoğuda illerde akp alacağına dtp liler yani pkklılar alsa da olur dediğini kulaklarımla duydum.ve bu arkadaşın hem erdoğan hem de akp için galizane laflar ifade etmekten çekinmediğine şahit oldum.erbakanın 22 temmuz seçimleri öncesinde ;fatihin torunları burada bizansın torunları kazlıçeşmede dediğini hatırlarız.ve bu arkadaşın da erbakanın bu saçma iddasına aynen katıldığını ifade etmeliyim.

haydar selçuk - misafir 22:46 / 2009.02.17
muhafazakar kesim artık uyandı oy kullanırken doğan medyasının oyununu 15 yıldır bozuyor yine bozaçak

SEYFiOGLU ALi - misafir 22:45 / 2009.02.17
benim yazimi niye yayinlamiyorsunuz hak olan seyleri yazinca yalaniniz ortaya cikiyor degilmi.2002 den beri akp iktidarda ve yaptiklari ortada tekrar yaziyorum. 1.zinayi suc olmaktan cikardilar. 2.eş cinsellik yuz kizartici suc degilmis kanununu cikardilar. 3.domuz etini kasaplik et haline getiren kanunu cikardilar. 4.her sene 52 milyar dolar faiz oduyorlar. 5.basbakanin aylik maasi 9780tl ama asgari ucret 450-550tl. simdi ha akp ha chp aralarinda ne fark var ha. ha akp sagci chp solcu.

ilke - misafir 22:38 / 2009.02.17
küresel krizden haberiniz varmı

kılıçdarbekaroğlu - misafir 21:14 / 2009.02.17
bu meselede öncelikli konunun chp'nin gelmesi değil, doğan medyanın niyeti değil. saadetin akp den farkını ortaya koymak lazım, sp neden akp ye karşı muhalefet yapıyor sorun nedir. akpnin yanlışları nelerdir de sp bir boşluğu dolduruyor ve varlık nedeni nedir.şu anda sp muhafazakar kesimin yüzakıdır. çünkü akp artık gemiciklerle, kozmetikciklerle ,pırlantacıklarla, arsa rantları, deniz feneri ile ,ankaradaki rant ilişkileri ile anılır oldu. seçmen çürükleri ayıklayacaktır. şu an yükselen değer saadettir ve seçmen tercihini dorudan haktan temizden yana koyacaktır. selam ve dua ile.en kalbi duy

zkartal@hotmail.de - misafir 21:04 / 2009.02.17
ahmet beyin yazısının büyük bir bölümüne katılıyorum.ancak yorumcuların son yorumcu hariç diğerlerine katılmıyorum.ülkemiz iyi idere edilmiyor.arkadaşların korkuları niçin.birilerine meşruiyet kazandırmaya çalışıyorlar.başbakan mitinlerinde halkın gerçeklerinden uzak başka şeylerden sözediyor.bir gurup medyanın birilerini pompaladığını görüyoruz.ya başbakanın mitinglerini canlı veren medyanın kendinden olmayanlara tavrı neocak.bu tutumu nasıl açıklayacaksınız.lütfen dürüst olalım.

SIDDIKATLI@hotmail.com - misafir 20:54 / 2009.02.17
ahmet bey sizin 1970 liyılarda yapilan sağın oylarını bülmiyelim anlayışınızı anlamış değilim cünkü bana güre artık sağ sol kavramlarının günümüzde bir şey ifade etiğini döşünmüyorum artık global aktürler değişmiş emperyal güçler yeniden yapılamış bilhasa müslümanlar üzerinde yeni planlar uygulamaya başlamışlar içi boşaltılmış hırıstiyanlık gibi bir islam hayatında ticaretinde yaşantısında islam olmayan müslüman tipi üretilmiş islam burjuvası radikal islam siyasi islam ve bunun gibi kavramlarla aslında islamla ilgisi olmayan düşünceleri insanların kafasına yerleştirmiş bu şartlarda oyların kim

SEYFIOGLU ALI - misafir 19:58 / 2009.02.17
2001 de saadet partisi akp den once kuruldu o zaman akpnin ununde gidenler hangi tv kanallarini ve gazetelerle reklamlarini yaptilar ha kardesler.o zamandan beri akp o kartel medyasini kullanmadimi ha akp kullaninca iyi saadet partisi faidalaninca kotu oylemi insanin guldurmeyin. 7 senedir akp iktidarda her sene 52 milyar faiz oduyor. zinayi suc olmaktan cikardi akp. ab uyumyasasi diye domuz etini kasaplik et yaptilar. es cinleslik yuz kizartici suc olmaktan cikarildi akp tarafindan.bunlari chp yapmadi yani sag parti akp yapti.

arif - misafir 19:38 / 2009.02.17
ha akp ha chp ne farkları var ki, al birini vur öbürüne.

akfum69 - misafir 16:16 / 2009.02.17
ahmet bey, hassasiyetlerinize aynen katılıyorum,çok dikkatli olunmalı.on gün kadar oldu star tv'nin akşam haberlerinde numan kurtulmuş bey'e bağlandılar.galiba istanbul adayının açıklandığı gündü.numan bey'in elinde uzunca bir star mikrofonu canlı yayın da konuşuyor.çok üzüldüm sanki bir muhabir görüntüsündeydi.en lüzümsuz haberlere muhabir gönderen medya grubu nedense numan bey'e bir muhabir gönderememiş.numan bey daha dikkatli olmalı.allah hepmizin yâr ve yardımcısı olsun.

mehmet - misafir 15:47 / 2009.02.17
ahmet bey saadetın düştüğü yanliş sayesınde chp aradan sıyrılarak belediyeleri alabilir bunu siz görüyorsunuz da saadetliler görmuyorlarmi yoksa ıntıkam almak mı ıstıyorlar.akp kaybederse ne olacak bırdahaki seçimde saadetmi ıktıdar olacak bunun hesaplarını yapıyorlarsa bunlar sıyasetı bılmıyorlar bunlar sağ olamazlar.yazıklar olsun

ylcntsc - misafir 14:04 / 2009.02.17
unutknlık hastlığyla tanınan milletm bu hastalğıyla mücadeleden çok kendni iyice bu illetin pençelerne bırakyor.28 şubtta medynın yaptkları belli aynı mdya 2002 seçimlerinde de bazı hesaplar güderek birilerini destekledi o zaman kimse gıkını çıkarmadı.o günlerde çarşaf çarşaf röportajlar yayınlandı kimse de bi sıkıntı oluşturmadı.şimdi 3-5 habere çıkınca saadt prtsi nerdyse kıymet kopacak.bu ayıptır.doğan medyası bunu herzmn yapıyor.aradki fark oyuna gelndi mi gelinmedi mi.2002 de oyun farkedlmedi ve doğan grbu medyda tekellşti.şimdi de bir lidr hangi tvye çksa zatn o tv doğann hukmtn saysnde

zirveerciyes - misafir 13:39 / 2009.02.17
saadet partililer ellerine fırsat geçse erdoğanı bir kaşık suda boğarlar.onlar kendi bünyelerinden çıkan ak partilileri en büyük düşman olarak görmektedirler.şu andaki düşünce belediye başkanlıkları akp nin elinden gitsinde kimin eline geçerse geçsin.bunların bugünkü düşüncesi bu.bunu ancak erbakan hoca önleyebilir.ama o da kindar .kolay kolay bu işleri yapmaz.bu işten chp karlı çıkacak.

akinciozdemir@hotmail.com - misafir 11:34 / 2009.02.17
saadet partisinin bu seçimde alacağı her oy chp'ye verilmiş oy olacağını düşünmelerini istirham ediyorum. birde 28 şubat sürecinde aynı medya grubu refah karşı nasıl bir kampanya yürürttüğünü kimse unutmadı. zannederim saadet partililerde unutmamıştır.

cihatcı - misafir 10:47 / 2009.02.17
şimdi saadet......... saadetsiz saadet olmaz




Yazarın son yazıları






Video galeri
http://www.bugun.com.tr/newsFiles/1/0/1/1/1/0/1/1/1/0/0/0/0/0/0/1/file/96003_video.jpg
Messi, futbolseverleri hayran bıraktı
http://www.bugun.com.tr/newsFiles/1/0/1/1/1/0/1/1/1/0/0/0/0/0/1/1/file/96006_video.jpg
Seedorf' tan 90'a muhteşem gol
http://www.bugun.com.tr/newsFiles/1/0/1/1/1/0/1/1/0/1/0/0/0/0/0/0/file/95873_video.jpg
ABD'nin üniformalı canavarı

© Copyright 2009 Koza İpek Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş. Tüm hakları saklıdır.
Bugün gazetesinde yayınlanan haber, yazı, resim ve fotoğrafların FSEK ve Basın Kanunu'ndan kaynaklanan her türlü hakları Koza İpek Gazetecilik ve Yayıncılık A.Ş'a aittir.
İzin alınmaksızın, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez.