Haklı zemin yok olunca
Sokaklarda PKK militanlarının yarattığı anarşiye bakıp "işlerin kötüye gideceği ve bir iç savaşın eşiğinde olduğumuz" tahlilleri yapan ve bu tahlillerin etkisinde korkulu rüya görenleri rahatlatmak isterim:
Korkmayın; sokaklarda esen terörün bir Kürt-Türk çatışmasına dönüşmesi ihtimali görünmüyor.
Tam tersine, PKK'nın marjinalleşeceği, geniş Kürt kitlesinin barışçı siyasi mücadele olanaklarını kullanmak üzere yeni siyasi oluşumlar yaratmaya doğru yöneleceği yeni bir sürece giriyoruz.
Evet, PKK marjinalleşiyor.
Çünkü Kürtler'in gözünde haklı zeminini kaybediyor.
İsterse bir terör örgütü olsun, "bir dava için" mücadele eden bütün hareketler bir toplumsal tabana sahip olabilmek için "haklı bir zeminde" olmak zorundadırlar.
Daha önce bu haklı zemin, 12 Eylülcüler'in vahşi politikaları ile yaratıldı. Diyarbakır hapishanesinde yaşananlardan, faili meçhullerden, yargısız infazlardan, jandarma zulmünden, köy yakmalardan gelen haklı bir zemini vardı. Kürtler'e şiddetten başka yol bırakılmadığı ve PKK'yı bu çaresizliğin yarattığı, PKK'lı olsun olmasın bütün Kürtler tarafından kabul ediliyordu.
Ama şimdi durum farklı...
Şimdi belki de ilk defa Kürtler'e demokrasi içinde meşru siyasi zeminde mücadele imkanı doğdu ve PKK bunu sabote etti.
Aklını hepten yitirmediyse hiçbir Kürt, tam da açılım sırasında ve "sıcak temas" yokken Tokat Reşadiye'deki katliamın yanında yer almaz. PKK'nın Ergenekon Aydınlanması'na bu kadar soğuk bakmasını sineye çekemez.
Sağduyusunu hepten yitirmeyen hiçbir Kürt DTP kapatıldı diye sıradan insanların arabalarının, dükkanlarının tahrip edilmesini haklı görmez.
PKK haklı zeminini tamamen kaybetmiştir. Boyuna geçmişte Kürtler'e yapılan zulmü hatırlatmak, -yani bir dönem öncesinin haklı zeminine dayanmaya çalışmak- bugün PKK'ya haklı bir zemin yaratamaz.
Kürtler haklı olarak soracaktır: Geçmişi bir yana bırak. Bugün karşımıza dikilen şansı neden kullanmadın?
PKK'nın izlediği bu çizginin onu temel kitlesinden koparması, yalnızlığa mahkûm etmesi, marjinalleştirmesi kaçınılmaz.
Bundan üç-beş ay önce, Kürt Açılımı'nın başlarında PKK'nın silahlı bir örgüt olarak tasfiyesinden ve aynı anda politik bir hareket olarak yeniden doğmasından söz ediyorduk.
Bu o zaman mümkündü. Ama açılıma karşı aldığı tutumla PKK bu şansı kaybetmiş görünüyor. Örgüt, açılımı sabote ederek tarihi bir fırsat kaçırdı; Kürt siyasetinin taşıyıcısı olma şansını kaybetti.
Şu anda PKK'nın kaderinde dönüşüm değil yok oluş var.
Yok olurken yakıp yıkması kimseyi korkutmamalı. Etyen Mahçupyan'ın son yazısında dediği gibi; "PKK adam öldürebilir, hayatı herkese zindan edebilir... Ama bu ülkeyi yönetebilecek, hatta bu ülke üzerindeki tartışmanın tarafı olabilecek bir özne olamaz. Bunun nedeni ne devlet ne de 'Türkler', doğrudan 'Kürtler'dir. Çünkü PKK bugün siyaseten Kürt toplumunun vasati algı ve beklentilerinin çok gerisinde kalmıştır."
Yazının Yorumları (14 yorum)
kürtlerin cogu samimi müslüman insanlar oldugunu biliniyor.pkk nin ise yakin zamana kadar dinsiz olduklarini pkk nin kendi mensuplari acikca söylüyorlardi.peki nasil olduda bu terörörgütü kismende olsa bu kadar hem yurt icinde hem yurt disinda destek bulabildi?iste hersey bu sorunun icinde gizli.ergenekon yargilanmasi bu isi aciga cikarabilirdi ama türk ü pkk dan ziyade türk vuruyor hemde koyu mlliyetci türk.
kubi - misafir - 02:28 / 2009.12.17
harika yaziyorsunuz tesekkür ederim.
kemal süzer - misafir - 02:13 / 2009.12.17
kürt halkının temsilcisi gibi duran dtp hiç bir zaman, "arkadaşlar buradaki kürt kardeşlerinizin dükkanlarını yakmayın, yıkmayın, çevreye saldırmayın" diyerek en azından bölgeye barış getirmek niyetinde olduğunu gösterebilirdi. ama onlar da pkk'nın kayığına binip, hem kürtler'e hem türkler'e düşmanlık yaptılar. ben bir kürt olarak onların, "dağa çıkarız" zihniyetini hayata geçirmeye başlamasından huzursuzum.
DTP de PKK'ya dönüştü - misafir - 01:21 / 2009.12.17
dünki olayları görünce bekri coşkun un yaşadığı malikhanesinde olayları nasıl (göbeğini kaşıyarakmı) izlediğini merak ediyorom...
memed - misafir - 23:14 / 2009.12.16
feodal yapıya dogmatik dusunceye karsı sosyalist aydınlanmacı oldugunu soyleyen pkk tam bir agalık sistemine ve ocalanın put oldugu ilkel bir dine tapan vahşi bir topluluga donusmustur bunların bir gelecegi yoktur
adnan - misafir - 22:34 / 2009.12.16
nasıl daha iyiye gidiyor ya, nasıl türk kürt çatışmasına dönüşmüyor ya? daha ne olsun? eline satırı bıçağı baltayı silahı alanlar vatandaş. bunun bir oyun olmadığını görün artık. milleti gerdiniz gerdiniz artık koptu bir şey kalmadı sinir diye ortada. hala iyiye gidiyoruz diyorsunuz.
Gökhan - misafir - 15:52 / 2009.12.16
tespitler çok doğru, son dönemdeki çirkef eylemlerle pkk da dtp de kürtlerin gözünde meşrutiyetini büyük oranda yitirdi. yalnız, şöyle bir risk de var; özellikle batı illerinde kürtlere karşı geliştirilecek kitlesel tepki veya baskı, devletin doğudaki kürtlere geliştireceği bir baskı ve sindirme politikası, kürtleri yeniden pkk ve dtp nin kucağına itecektir. lütfen bu ihtimali de göz ardı etmeyelim ki bu da o kadar uzak bir ihtimal değil. zaten,batıda direkt kürtlere yönelik eylemler başladıbile
menan - misafir - 15:41 / 2009.12.16
asım ateş isimli yorumcu güya bölücü kürt pkk'yı eleştirirken şer isteyen türkler diyerek suçlama yapmış,elini vicdanına koy masum insanları yakan,ev ve işyerlerini ,arabaları yakan,bombalayanlar ,asker ,devlet polis,bayrak düşmanlığı yapanlar kimler size soruyorum.....
türker - misafir - 14:54 / 2009.12.16
biz de kurduz fakat pkk kesinlikle bizi temsil etmiyor... hele bu son olaylardan sonra asla temsil edemez...
emrullah - misafir - 13:20 / 2009.12.16
aynen katılıyorum.yaptıkları bir yamyamın can çekişirkenki son çırpınışlarına benziyor.
ikveşl nusmas - misafir - 11:39 / 2009.12.16
sağduyulu ve adil yazılarınızı herzaman zevkle okuyorum.yorumlarınızın okuyuculrın ufkunu açtığına inanıyorum.teşekkürler...
b.tosun - misafir - 11:35 / 2009.12.16
bir kürt olarak tamamen katılıyorum.aklı başında olan ehl-i vicdan ve iz'an sahibi kürtler bu nifak oyunlarına gelmemelidirler.zaten memlekette şer odaklarının (şer isteyen kürtler ve türkler)bu oynu farkedilirse halk tarafından ,sorunların çözüm sürecine gireceğini düşünüyorum.
Asım ATEŞ - 11:26 / 2009.12.16
siz hiç güneydoğuda yaşayan ve pkk dan nefret eden kişilerin görüşünü araştırdınızmı ?
yavaş yavaş aynı görüşleri paylaşmaya başladık.
hak - misafir - 11:11 / 2009.12.16
şu ateş çemberinde gösterdiğiniz mantıklı ve çok yerinde tesbitiniz
için teşekkürler.kaleminizle yaydı
ğınız ışık yüreklere cansuyu gibi
şifa veriyor.sağolun varolun
turgut - misafir - 10:08 / 2009.12.16
Yazarın son yazıları